طعم دلچسب غذاهای محلی کرمانشاه در خاطره مسافران ماندگار می شود

هر شهر و استانی برای خودش نشانه هایی دارد که به نحوی شناسنامه آن شهر هستند از صنایع دستی گرفته تا مکان های گردشگری و غذاهای محلی، همه و همه نمادی از یک شهر و استان محسوب می شوند.

طعم دلچسب غذاهای محلی کرمانشاه در خاطره مسافران ماندگار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛تجربه‌ خوردن غذاهای ویژه‌ی هر شهر و دیار، بخش هیجان‌انگیز سفر است غذاهای محلی مانند دنده کباب و خورش خلال را باید در رستوران‌های خوب کرمانشاه امتحان کرد.

غذاهای سنتی دارای مواد غذایی مغذی هستند و برخی از این غذاها نیز خواص دارویی نیز دارند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردگشری و صنایع دستی استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دگفت: بیش از صد نوع غذای محلی در استان کرمانشاه شناسایی شده است.

مرادی بیستونی گفت: خورش خلال و دنده کباب و روغن محلی از معروفترین  غذاهای محلی کرمانشاه هستند که در کشور شناخته شده اند.

وی افزود: از  میان  این تعداد غذاها خورش خلال و دنده کباب و روغن محلی  ثبت ملی شده اند.

طعم دلچسب غذاهای کرمانشاهی که با شیوه خاصی طبخ می شود خاطره ماندگار از کرمانشاه در ذهن مسافران نوروزی به جا می گذارد اما آگاهی از  فواید تغذیه ای این خوراکی ها نیز  لذت این غذاها را دوچندان می کند.

کارشناس مسئول تغذیه معاون بهداشت مرکز کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛گفت: مصرف غذاهای سنتی در مقابل فست فود ها  از اهمیت بیشتری برخوردار است و خانواده ها باید استفاده از این نوع غذاها را در اولویت قرار دهند.

حیدری گفت: اگر در مقدار مصرف روغن در غذاهای محلی تعادل حفظ شود دارای فواید تغذیه ای زیادی هستند.


وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان مرکز بهداشت  کتاب غذاهای سنتی و بومی  گرد اوری شده است که در ان  ارزش غذایی خوراکی های محلی کرمانشاه  اندازه گیری شده است.

انتهای پیام/ز

غذاهای محلی کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.