فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:سه تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیون ریال در شهرستان جیرفت کشف شد.

کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ خانباز امیرافضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای حفظ منابع طبیعی و مبارزه با قاچاق چوب موفق به شناسایی یک قاچاقچی در شهرستان جیرفت شدیم و در پی تماس مردمی با کد ۱۵۰۴ ستاد خبری امداد جنگل و مرتع از وجود دپوی این محموله در یکی از شهرک‌های جیرفت باخبر و پس از اعزام نیرو‌ها به محل از صحت آن مطمئن شدیم.

وی با تقدیر از همکاری مردم در راستای جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی افزود: حسب دستور قضایی پس از حضور در محل یک محموله سه تنی چوب‌آلات جنگلی از نوع طاویق «داغداغان» به ارزش ریالی ۳۵ میلیون ریال کشف شد.

امیر افضلی گفت: این محموله توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت توقیف و سپس به این اداره کل منتقل شد.

سرهنگ امیر افضلی با بیان اینکه نابودی جنگل‌ها بی‌توجهی به نیاز‌های آیندگان و موجب بروز خطرات زیست‌محیطی است. تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر اینکه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملی کشور است، اظهار کرد: از مردم منطقه جنوب کرمان درخواست می‌شود در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را بلافاصله با کد ۱۵۰۴ اطلاع دهند.
انتهای پیام/ح

کشف چوب قاچاق در جیرفت

برچسب ها: اخباراقتصادی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار