سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پرسش و پاسخ صریح پزشک و بیمار کلید اصلی درمان بیماری هاست که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

خبرنگار: جنیدی/لزوم پاسخ به همه سوالات بیماران به وسیله پزشکان معالج/ پزشکان باید کم عوارض‌ترین روش درمانی را به بیماران پیشنهاد دهندایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماران در هنگام انجام ویزیت قبل از  شروع کار تصویر برداری یا جراحی باید  پنج سوال را از پزشک معالج خود پرسیده سپس ادامه روند درمان را سپری کنند.

وی ادامه داد: اولین موضوع مهمی که بیمار باید قبل از انجام عمل جراحی یا رادیولوژی  از پزشک معالج  خود سوال کند این است که انجام روش مورد نظر درمان برای او چه ضرورتی دارد.

حریرچی با اشاره به اینکه لزوم آگاه کردن بیمار از عوارض جراحی یا هر اقدام دیگر یکی از وظایف پزشک معالج است، افزود: بیمار برای جلوگیری از عوارض بعدی باید هنگام ویزیت کم‌خطر‌ترین روش را برای درمان بیماری‌اش از پزشک معالج سوال کند و پزشک موظف است در این زمینه به مراجعان خود اطلاعات کافی بدهد.

ضرورت استفاده از غذاهای بهداشتی برای حفظ سلامتی

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بیمار می‌تواند در خصوص انجام روشی کم‌هزینه‌تر هم  برای درمان عارضه خود می تواند با پزشک معالجش صحبت کند، عنوان کرد: به پزشکان توصیه می‌کنیم در انتهای ویزیت درباره سوالات پیش آمده برای بیماران با آنها گفتگو ککند تا افراد بدون هیچ ابهامی مطب را برای انجام روند درمانی خود ترک کنند.

حریرچی با بیان اینکه پرسش و پاسخ صریح پزشک و بیمار کلید اصلی درمان بیماری‌هاست تاکید کرد: پزشکان باید کار معاینه و مشاوره بیماران را تا زمان رفع همه ابهامات مراجعان انجام دهند تا هیچ نکته‌ بدون پاسخی در ذهن بیماران باقی نماند.

وی یادآور شد: مردم برای حفظ سلامتی خود باید از غذاهای بهداشتی مصرف کرده و بیماران برای پیشگیری از حمله‌های ناشی از بیماری‌شان داروهای خود را همیشه به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام ایا پارانشیم در کبد عادی است .
آخرین اخبار