مهلت ثبت نام در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف ویژه بزرگسالان تا ۳۰ فروردین ماه تمدید شد.

تمدید مهلت ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقافسیدامیرعباس جلالی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف ویژه بزرگسالان در سال جاری در دو رشته آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان ویژه برادران و در رشته‌های معارفی شامل تفسیر نمونه سوره حجر، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان مجاز هستند به صورت همزمان در یکی از رشته‌های آوایی انفرادی و معارفی شرکت کنند، افزود: آزمون رشته‌های معارفی در مرحله شهرستانی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

جلالی در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات اظهار داشت: داشتن تابعیت ایرانی در مسابقات فردی و گروهی، عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، داشتن حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال از جمله شرایط شرکت در این مسابقه است.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که سن آن‌ها زیر ۱۸ سال، ولی دانش آموز نیستند میتوانند در این مسابقه شرکت کنند و دانش آموزان بالای ۱۸ سال باید در مسابقات دانش آموزی شرکت کنند.

این مسئول متذکر شد: سقف سنی حداکثر ۴۰ سال شامل بخش معارفی مسابقات نمی‌شود و افراد با حداقل سن ۱۸ سال می‌توانند در مسابقه معارفی شرکت کنند.

جلالی با اشاره به اینکه این مسابقات در محل سکونت هر شرکت کننده در هر شهرستان برگزار می‌شود، گفت: شرکت کنندگان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت نمایند در غیر اینصورت در هر مرحله از مسابقات که خلاف موضوع اثبات شود، موجب حذف شرکت کننده خواهد شد.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره از مسابقات به سایت رسمی مسابقات قرآن به آدرس quraniran.ir و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

سید امیرعباس جلالی با بیان اینکه شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با ارائه گواهی می‌توانند در مسابقات شهرستان خود شرکت کنند، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت در این دوره از مسابقات سراسری ثبت نام کنند.
انتهای پیام/ر

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف 

برچسب ها: قرآن ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار