هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در زمینه اشتغال و توسعه روستایی با اولویت مشاغل بخش کشاورزی به مازندران تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور رییس جهاد کشاورزی مازندران گفت: هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در زمینه اشتغال و توسعه روستایی با اولویت مشاغل بخش کشاورزی به این استان تخصیص یافت که بایستی نسبت به جذب آن اقدام شود.

وی افزود: برنامه ریزی دقیقی در جهت بهبود زندگی مردم و تامین رفاه اجتماعی در سال ۹۷ با شتاب دادن به اتمام پروژه‌های زیر ساختی، راه، آب و تاسیسات زیر بنایی در دستور کار قرار دارد.

رییس جهاد کشاورزی مازندران گفت: بهره وری صحیح از آب و منابع تولید با رعایت الگو کشت در بهره مندی از ارقام و گونه‌های مناسب با استفاده از ارقام جدید برنج مانند، رقم احمدی روشن میتواند گام بزرگی در جهت تحقق افزایش تولید، درآمد کشاورزان و عدم وابستگی به واردات باشد.

حیدرپور افزود: مازندران رتبه اول صادرات در ۱۷ محصول را با ۳۶۰ میلیون دلار دارد که با هدف گذاری این بخش می‌توان صادرات ۳ میلیارد دلاری را متصور شد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد سطح برداشت برنج مازندران به صورت مکانیزه و ۳۰% سطح زیر کشت به وسیله نشاء کار صورت می‌گیرد، گفت: با مدیریت صحیح و بکارگیری ماشین آلات و مکانیزه کردن کشاورزی امکان کشت دوم در ۸۰ هزار هکتار از اراضی و ظرفیت اشتغالزایی ۱/۷ میلیون نفر روز فراهم شد.

دلاور حیدر پور افزود:چهار سال گذشته با هدایت کشاورزان و حمایت بانک کشاورزی ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان پرداخت و ضریب مکانیزاسیون استان از ۱/۷ به ۲/۱ ارتقا یافت.

وی گفت: مازندران رتبه اول کشور در بهره مندی از ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی برخوردار است.
انتهای پیام/آ

پرداخت تسهیلات میلیاردی برای اشتغال روستاییان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار