معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران گفت: حدود ۴۵۰ هزار تومان یارانه به هر بیمار اوتیسمی مازندرانی ماهانه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وحید حسین زاده معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ بیمار اوتیسم در استان شناسایی و زیرپوشش خدمات حمایتی ومراقبتی این اداره کل قرار گرفتند.

وی افزود: اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی کودک ظاهر می‌شود و با تاثیرگذاری بر روی مغز کودک، رفتار‌های اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می‌کند.

حسین زاده با بیان اینکه متاسفانه شیوع بیماری اوتیسم رو به افزایش است و براساس تحقیقاتی که انجام شده تعداد مبتلایان پسر به این بیماری بیشتر بوده، گفت: هم اکنون ۴ مرکز روزانه اوتیسم در مازندران به بیماران اوتیسمی که تاکنون شناسایی و به این مراکز معرفی شدند، خدمات حمایتی ازجمله گفتاردرمانی، کادر درمانی و هنردرمانی ارائه می‌کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این اداره کل برای ارائه خدمات به هر بیمار اوتیسمی ماهانه حدود ۴۵۰ هزار تومان یارانه به مراکز خدماتی پرداخت می‌کند، افزود: بیماری اوتیسم در سنین کم وکودکی قابل کنترل حداقلی است و خانواده‌ها باید بدون نگرانی از نوع بیماری فرزندانشان، با معرفی ومراجعه به مراکز خدمات به بیماران اوتیسم از شدت و پیشروی بیماری پیشگیری کنند.
انتهای پیام/آ

شناسایی ۲۰۰ بیمار اوتیسمی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.