دانشمندان در جدیدترین روش برای افزایش آگاهی مردم درباره بیماری‌ها، اسباب بازی‌هایی به شکل میکروب و باکتری‌های مرگ بار تولید کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  یک شرکت تولید کننده اسباب بازی برای آشنا کردن کودکان با انواع میکروب‌ها و باکتری‌های مرگ بار که می‌توانند مسبب ابتلای انسان‌ها به انواع بیماری‌ها شوند اسباب بازی‌هایی برگرفته از شکل این میکروب‌ها تولید کرده است.


برخی از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مقاربتی (STD) همه ساله قربانیان فراوانی در دنیا می‌گیرد و کشور آمریکا دارای نرخ بالای بیش از ۲۰ میلیون مورد ابتلا در هر سال است.


از جمله اسباب بازی‌های ساخته شده برگرفته از ویروس و باکتری خطرناک می‌توان هرپس به شکل گل آفتابگردان زرد رنگ، سیفلیس به شکل ماری صورتی رنگ و به شکل حلقه شده را نام برد؛ کارشناسان امیدوار هستند ساخت این عروسک‌ها و دانش، مطالعه و آگاهی درباره آن‌ها سبب شود تا نسل‌های آینده کمتر به این دسته بیماری‌ها مبتلا شوند.


از جمله دیگر بیماری‌ها که عامل مولد آن‌ها به شکل عروسک شبیه سازی شده است گونوره و کلامیدیا را می‌توان نام برد.


شرکت سازنده این اسباب بازی‌ها نخستین بار فعالیت خود را با ساخت عروسک‌هایی برای تشویق کودکان به شست و شوی دستان خود و اهمیت به نظافت شخصی آغاز کرده است.


آشنایی با بیماری ها، چگونگی پیشگیری و درمان آن‌ها به افراد اجازه می‌دهد تا خانواده ای سالم داشته باشند و از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و ناباروری ناشی از آن و حتی طلاق و جدایی از همسرمصون بمانند.


این اسباب بازی‌های در جدیدترین کنفرانس‌های پزشکی در آمریکا به نمایش درآمده اند و کارشناسان امیدوار هستند، راهکار جدیدی برای اطلاع رسانی درباره بیماری‌ها و شیوه برخورد با آن‌ها باشد.


طراحی این عروسک‌ها با استفاده از طرح میکروسکوپی ویروس، میکروب و باکتری‌ها و حتی رنگ طبیعی آن‌ها انجام شده است؛ قیمت این عروسک‌ها ارزان است و کارشناسان امیدوار هستند در سراسر جهان مورد استفاده و آگاهی افراد درباره بیماری‌ها قرار بگیرند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

تصاویری از عروسک هایی به شکل ترسناک ترین میکروب ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار