شهر جالق در گذشته به خاطر سرسبزی و آبادانی اش با نام های «گلشن زمین» و «گلشن» نیز شناخته می شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان سیستان و بلوچستان که در جنوب غربی ایران قرار گرفته است، دومین استان پهناور کشورمان به حساب می آید.این استان با مساحتی بالغ بر ۱۸۱۷۸۵ کیلومتر مربع ۲۰ شهرستان با نام های دلگان، زابل، زهک، ایرانشهر، چابهار، خاش، زاهدان، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصر قند، کنارک، مهرستان، میرجاوه، نیک شهر، نیمروز، هیرمند، بمپور و هامون را در برگرفته است.

شهرستان سروان یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان و همچنین جالق یکی از شهرهای شهرستان سراوان است. این شهر در گذشته به خاطر سرسبزی و آبادانی اش با نام های «گلشن زمین» و «گلشن» نیز شناخته می شد و هم اکنون نیز با همین نام ها از آن یاد می‌شود.

گلشن زمین کجاست؟

شهر جالق  از شرق به کشور پاکستان، از غرب به سردشت و گشت، از جنوب و جنوب غربی به سراوان و از شمال غرب به خاش و میرجاوه منتهی می شود. آرامگاه هایی که از دوره سلوجی و ایل خانی در این منطقه به جای مانده، یکی از پر بازدید ترین نقاط آن است.

گلشن زمین کجاست؟

از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر  می توان به قلعه شیشه ریز، مجموعه گنبدهای کوهکن، قلعه دادمحمد، قلعه سردار شیرمحمد، قلعه سرکوه، کوه الله اکبر و تپه های تاریخی متعلق به دوره ساسانیان و اوایل اسلام اشاره کرد.

گلشن زمین کجاست؟

این شهر  دارای جاذبه های طبیعی بکر  و باغات و نخل های سربه فلک‌کشیده ای است که قنات های پر آب از میان نخلستان های آن عبور کرده است.

گلشن زمین کجاست؟

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار