قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت:2 هزار و 426 واحد مسکونی در دست احداث است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد هزار واحد نیمه ساخت در سال 97 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام قاسم هاشمی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: 21 فروردین ماه سالروز تأسیس بنیاد مسکن به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و ده روز را به عنوان دهه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان این که حرکت امام خمینی(ره) از همان ابتدا یک حرکت فرهنگی و به نفع مستضعفان و محرومان بود، افزود: بنیاد مسکن از نهادهایی است که کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و فلسفه وجودی و اصلی بنیاد مسکن، ایجاد سرپناه و مسکن مناسب برای محرومان جامعه بود و توجه بنیاد مسکن به مناطق روستایی و تبدیل خانه‌های خشتی به بتنی و سیمانی از رسالت‌های اولیه بنیاد است.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان این که بنیاد مسکن در حوزه شهری نیز کارنامه قابل تحسینی دارد و در شهرهای زیر 25 هزار نفر فعالیت‌های عمرانی فراوانی داشته است، عنوان کرد: گذشته بنیاد مسکن یک سابقه خوب و درخشان است و باید آینده را نیز به همین درخشانی ترسیم کنند.

وی با بیان این که در استان اصفهان تا پایان سال 96 در حوزه مسکن شهری 600 واحد مسکن آغاز به ساخت شده است، ادامه داد: 2 هزار و 426 واحدهای مسکونی در دست احداث است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد هزار واحد نیمه ساخت در سال 97 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

هاشمی با بیان این که بازسازی روستاها به کمک مالکان آن انجام شده است و تسهیلات بازسازی در اختیار مردم قرار گرفته است و بیش از 7 هزار مورد از تسهیلات ساخت مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد ابلاغ شده است؛ از جمله فعالیت‌های بنیاد در حوزه نظام فنی روستایی است که یکی از برکات بنیاد مسکن است.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن ایران، تصریح کرد: اگر به این موضوع توجه نشود، خانه‌هایی که ساخته می‌شود خانه‌های پایداری نخواهد بود و نظام فنی مهندسی بر اساس همین اصل، بر ساخت و سازهای روستایی نظارت دارد.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان این که انقلاب اسلامی یک تدبیر همیشگی با پشتوانه ناب همواره داشته است، تأکید کرد: تأسیسی بنیاد مسکن و حساب 100 حضرت امام نیز از نمونه همین تدبیرهاست، چاره‌اندیشی‌های امام در زمان حیاتش، اثر خود را امروز نشان داده است و تدابیر امام جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان این که حضرت امام در همه برهه‌ها تدابیر لازم را داشته و اتخاذ کردند، یادآوری کرد: طبق سهمیه استان تاکنون 102 خانوار دارای 2 معلول شناسایی و تشکیل پرونده شدند و کار برای خانه‌دار شدن آن‌ها آغاز شده است و جمعاً 18 میلیون تومان وام بلاعوض از بهزیستی، بنیاد مسکن و حساب 100 امام(ره) و 18 میلیون نیز تسهیلات به این خانوارها تعلق‌گرفته است.

هاشمی با اشاره به 48 میلیون تومان وام بلاعوض به همراه 18 میلیون تسهیلات به خانوارهای دارای 2 معلول در شهرها، عنوان کرد: زمین آن نیز از اداره کل راه و شهرسازی در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است، احداث 19 مصلا در شهرستان‌های استان اصفهان نیز بخشی دیگر از فعالیت بنیاد مسکن است که بخشی از آن‌ها احداث و برخی دیگر در حال احداث است.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن استان اصفهان در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب، یادآوری کرد: یک روز پس از زلزله کرمانشاه، 200 نیرو از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در این منطقه مستقر شدند و اقدامات مربوط به تخمین میزان خسارت و تشکیل پرونده برای خانواده‌های آسیب‌دیده را انجام دادند.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: 6 هزار و 730 واحد تعداد کل واحدهای مسکونی است که باید در سرپل ذهاب به‌طور کامل تخریب شدند و آواربرداری این حجم از تخریب‌ها، خود کار مشکل و شبیه معجزه‌ای بود که انجام شد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات بلاعوض به بیش از 4 هزار نفر به عنوان اجاره‌بها در سر پل ذهاب خاطرنشان کرد: حدود هزار و 100 کانکس که از اصفهان به این مناطق ارسال شد.

هاشمی با اشاره به طرح هادی بنیاد مسکن، مزیت آن را جلوگیری از توسعه نامتوازن و نافرم روستایی دانست و بیان کرد: اگر سایر دستگاه‌های متولی مشاغل روستایی نیز به موازات بنیاد مسکن پیش روند، بسیاری از مشکلات مسکن روستایی حل خواهد شد و امروز تنها مشاغل روستایی است که دچار مشکل است و نیازمند است تا مسؤولان فکری به حال آن کنند.

وی با اشاره تحویل 210 هزار سند واحد مسکونی روستایی به صاحبان آن، مطرح کرد: بیش از 59 هزار تن قیر رایگان از سال 84 تاکنون برای ایجاد معابر آسفالت در مناطق روستایی هزینه شده است و این بنیاد با تعداد کم توانسته است به اندازه دو وزارتخانه خروجی عملکردی داشته باشد.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: در حوزه حساب 100 امام(ره) و حضور خیرین نیاز به حضور بیشتر و بهتر مردم هستیم و همت بیشتری از سوی مردم مورد انتظار است و یکی از شاخص‌های حیات طیبه، رسیدگی به امور محرومان است و نداشتن سرپناه رنجی سخت‌تر و دشوارتر برای انسان‌هاست.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار