امام جمعه موقت اهواز بازنگری و توقف طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های استان خوزستان به فلات مرکزی ایران را خواستار شد.

طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های خوزستان متوقف شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) این شهر به بحرانی بودن وضعیت آب در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: باید طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های استان به فلات مرکزی ایران بازنگری شوند.

وی در ادامه افزود: ممنوعیت کشت نیشکر و برنج در استان را سبب به خطر افتادن معیشت هزاران خانوار خوزستانی عنوان کرد.

آیت الله حیدری به کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی در خوزستان اشاره کرد و گفت: توقف کامل طرح های انتقال آب چاره بحران کم آبی در استان است.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه مسئولان رده بالای کشور به این مشکل واقف و آگاه شده اند، اذعان داشت: باید در این زمینه همه مجوزهای زیست محیطی انتقال آب از خوزستان باطل شوند.

وی، شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر را 7 هزار میکروموس عنوان و بیان کرد: کمبود و شوری آب درحال حاضر که فصل بهار را می گذرانیم بیش تر شهرهای استان را تهدید می کند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته از برخی رسانه ها که وحدت اقوام را در کشور نشانه گرفته اند انتقاد کرد و وحدت اقوام ایرانی را از سرمایه های ناب اجتماعی دانست.

آیت الله محسن حیدری اظهار داشت: هرکس وحدت مثال زدنی در کشور را که به برکت تشیع، انقلاب اسلامی و آموزه های دینی به هم بزند و تخم نفاق و اختلاف بیفشاند بی شک عامل دشمن است و باید با آن مبارزه گردد.

وی، تنها راه تعالی و پیشرفت کشور را وحدت اقوام و مذاهب عنوان و اذعان کرد: وحدت و یگانگی برای دشمن دردناک و غیرقابل تحمل است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خوزستان رنگین کمان اقوام در کشور است، افزود: این اقوام قرن هاست بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می کنند.

انتهای پیام/گ

تاکید خطیب نماز جمعه اهواز بر توقف طرح های انتقال آب

برچسب ها: نماز جمعه ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.