دبیر شورای معارف سیمای سازمان صدا و سیما، از تلاش برای آماده شدن منشور جامع رسانه ای برای برنامه های معارفی خبر داد.

منشور جامع رسانه ای برای برنامه های معارفی تهیه می شودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ دبیر شورای معارف سیمای سازمان صدا و سیما، از آماده شدن منشور جامع رسانه ای برای برنامه های معارفی خبر داد که بخشی از آن تا ماه مبارک رمضان محقق خواهد شد.

محمدحسین محمدزاده روز جمعه درباره عملکرد شش ماهه شورای معارف سیما گفت: تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و کارهای بسیاری بر زمین مانده که هنوز انجام نداده ایم.

وی افزود: به عنوان نمونه باید برای همه مناسبت ها یک رصد مناسب داشته باشیم و برای هر مناسبت مذهبی باید سیاست های لازم را دنبال و یک منشور رسانه ای معارفی عرضه کنیم. اکنون در حال تهیه چنین منشوری هستیم.

محمدزاده افزود: البته تاکنون به صورت پراکنده مواردی را داشتیم اما منشور جامع رسانه ای با توجه به مناسبت ها و برای کل سال تهیه می‌شود که این کار همت همه کارشناسان و مدیران شبکه ها و همه اهالی تلویزیون را می طلبد؛ زیرا معارف شامل یک تعریف حداکثری است که باعث می شود، چنین برنامه هایی به عنوان نقاط تلاقی بین همه فضاها مانند فضای نمایشی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی تلقی شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما همچنین گفت: این موضوع به منشور جامع رسانه ای برمی‌گردد که چگونه بتوانیم مسائل معارفی را به صورت حساب شده وارد دیگر عرصه‌ها کنیم و به صورت فاخر آن را به نمایش بگذاریم.

وی احتمال داد که تا ماه مبارک رمضان 50 درصد از تهیه این منشور محقق شود اما تاکید کرد: تلاش می کنیم تا ماه محرم امسال به این منشور جامه عمل بپوشانیم؛ اما به طور قطع می توان گفت که در سال 98 منشور جامع رسانه ای به صورت کامل محقق خواهد شد.

بنا به این گزارش، اول مرداد سال 96 مرتضی میرباقری معاون رئیس سازمان صدا و سیما طی حکمی محمدزاده را به عنوان دبیر شورای معارف سیما منصوب کرد و خواستار اهتمام این شورا در انسجام بخشی تولیدات معارفی تلویزیون شد.

وی همچنین خواستار حفظ و ارتقای جایگاه مرجعیت سیما در حوزه فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی با بهره گیری از علما، روحانیت و کارشناسان زبده معارفی و رسانه ای شد و بر بررسی اولویت های محتوایی برنامه ها در مناسبت های مذهبی تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.