عمل به شعار سال می‌تواند چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآوردنایب رئیس خانه احزاب گفت: عمل به شعار سال می‌تواند چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآورده و بیکاری را ریشه‌کن کند.

قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: برای عینیت بخشیدن به شعار سال باید از واردات کالاهای بی‌مصرف به صورت جدی فاصله بگیریم.

وی افزود: مسئولان نظام باید برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری از خودشان شروع کنند، به این معنا که حتی لوازم زندگی خود را از کالاهای تولید داخل تأمین کنند.

حشمتیان تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی حقیقتا عملی نشد و علی‌رغم آنکه جلسات متعددی به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اما تحقق این شعار نتیجه مطلوبی نداشت و نتوانسته‌ایم به نقطه مطلوبی که مد نظر مقام معظم رهبری بود، دست یابیم.

نایب رئیس خانه احزاب بیان کرد: معتقدم که مسئولان نظام اعم از روسای قوای سه‌گانه و ارگان‌ها و نهادهای مختلف باید برای تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی پیش‌قدم شوند، به این معنا که نباید از اقلامی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود استفاده کنند.

وی ادامه داد: به دلیل ازدیاد کالاهای چینی و اشباع بازار تقاضا از محصولات این کشور، متأسفانه از توجه به رشد صنعت در کشور بازمانده‌ایم.

حشمتیان تأکید کرد: استفاده از کالاهای تولید کشورهای بیگانه عواقب متعددی داشته است، به عنوان مثال باعث رکود کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شده که این امر در نهایت منجر به رشد بیکاری در جامعه می‌شود، لذا عمل به شعار سال می‌تواند چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآورده و بیکاری را ریشه‌کن کند.

نایب رئیس خانه احزاب یادآور شد: حمایت از محصولات ایرانی منجر به فعال‌تر شدن کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی می شود، در نتیجه سرمایه‌گذاران نیز به سرمایه‌گذاری در داخل کشور ترغیب می‌شوند و به این صورت اقتصاد کشور تحولی چشمگیر را تجربه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به فوریت کارگروهی را برای پیگیری پروسه تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال به صورت مستمر برگزار کند، همچنین گمرک‌ها باید در زمینه نظارت بر مبادی ورودی کشور فعال‌تر عمل کرده و لازم است تسهیلات ویژه‌ای از سوی بانک مرکزی برای صنعتگران و کارآفرینان داخلی ارائه شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار