مدیر بازرسی اصناف خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز ۲۲ هزار واحد صنفی بازرسی شدند که در این بازرسی‌ها ۲ هزارو ۵۲ پرونده تخلف به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدسیدجمال کاظمی مدیر بازرسی اصناف خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح ویژه اتاق اصناف برای نوروز ۹۷ از دهم اسفند ۹۶ آغاز شده و تاپایان ۱۵ فروردین ادامه داشته است گفت: پیش بینی‌های انجام شده همگی در زمان‌های مقرر انجام شد به گونه‌ای که نظارت بر غرفه‌های خیابان غذا یا همان فود استریت و نظارت بر روی واحد‌های مرتبط با روز طبیعت هم در دستور کار ما قرار گرفت.

مدیر بازرسی اصناف خراسان رضوی با اشاره به این که در ایام نوروز ۲۲ هزار واحد صنفی بازرسی شده است گفت: در این بازرسی‌ها ۲ هزارو ۵۲ پرونده تخلف ثبت شد که ۴۷۲ عدد از آن‌ها ارشادی بودند.

کاظمی با اشاره به این که ۵۲۴ شکایت تلفنی به ثبت رسیده است افزود: ۱۷۶ مورد تعداد شکایت حضوری  در ۸ پایگاه فعال به ثبت رسیده است.

وی باشاره به این که نمایندگان مرتبط با سازمان هاهمراه گشت‌های ما بوده اند ادامه داد: هزارو ۴۹۸ پرونده بهداشتی با حضور کارشناس بهداشت و دام پزشکی تشکیل شده است و به طوریکه تعداد گشت‌هایی که از واحد‌های صنفی در حوزه بهداشت بازدید کرده اند ۱۴۴ عدد بود.

مدیر بازرسی اصناف خراسان رضوی با اشاره به این که ۷ واحد صنفی در حوزه بهداشتی پلمپ شدند گفت:در ایام نوروز ۱ تن شیرینی و ۱ تن و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت معدوم شد.

کاظمی با اشاره به این که در حوزه فنی و خدمات نیز ۷۵۶ پرونده تخلف به ثبت رسیده است افزود:در قسمت کالا‌های اساسی در نوروز ۲۲۹ پرونده تشکیل شدو قیمت مرغ حتی یک ریال هم از قیمت تنظیم بازار بالاتر نرفت.

وی با اشاره به این که در قسمت کالای اساسی هیچ کمبودی نبوده است ادامه داد:در میوه تنظیم بازار هم ۹۵ واحد صنفی شناسایی شدند و تخلفاتی که در این قسمت انجام شد مربوط به تبلیغات دروغین در زمینه ارائه میوه تنظیم بازار بود.

مدیر بازرسی اصناف خراسان رضوی با اشاره به این که ۲۶۰ گشت مشترک در قسمت میوه تنظیم بازار برپا شده بود گفت: در این قسمت ۷۴۰ بازرسی از واحد‌های صنفی صورت گرفته که ۷ هزارو ۴۲۰ مورد پرونده تخلف به ارزش ۱۰ ملیارد و ۵۰۰ ریال تشکیل شده است.

کاظمی افزود: در بحث آجیل و خشکبار ۴۷ پرونده تخلف، در پوشاک ۴۹ پرونده تخلف و درقسمت زعفران هم ۲۰ تخلف در ایام نوروز ۹۷ تشکیل شده است.

انتهای پیام//ا. آ.


برگزاری نشست خبری اتاق اصناف مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.