مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۳۱ نفر از شهروندان استان از ابتدای نوروز تاکنون مقداری از خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۲ هزار و ۶۱۰ نفر در این مدت به پایگاه‌های انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۲ هزار و ۳۱ نفر آنان با دارا بودن شرایط لازم موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از هر اهدا کننده یک واحد خون دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین آمار اهدا کننده خون در این مدت با هزار و ۱۵۴ واحد به زاهدان و کمترین با ۱۲۹ واحد به شهرستان چابهار اختصاص دارد.

وی افزود: ۱۴۱ داوطلب اهدای خون سیستان و بلوچستان در این مدت برای نخستین بار اقدام به این کار ارزشمند و انسان دوستانه کردند و بقیه اهدا کنننده مستمر بودند.

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت پنج هزار و ۳۹۴ واحد خون در بین مراکز درمانی سراسر استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ بیمار تالاسمی، ۷۶۰ بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و ... در این استان نیازمند اهدای خون هستند.

خسروی تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

وی حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال سن و داشتن حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن را از جمله شرایط اهدای خون سالم ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

اهدا خون درسیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار