از مهمترین مراکز خلاقی که در کشور وجود دارد و سبب توسعه بحث استارت آپ‌ها در کشور می‌شود، باشگاه‌های کارآفرینی هستند.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارآفرینی و ایجاد مراکز خلاق یکی از مهمترنی مسئولیت‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال آن است و امروز یکی از مهمترین مراکز خلاقی که در کشور وجود دارد و سبب توسعه بحث استارت آپ‌ها در کشور می‌شود باشگاه‌های کارآفرینی هستند که امروز مرکز توجه استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان شده اند بر اساس صحبت های سورنا ستاری تمام استان‌های کشور باید حداقل یک مرکز کارآفرینی داشته باشند زیرا استارت آپ های و شرکت های دانش بنیانی که سبب رونق و توسعه اقتصاد کشور می‌شوند از دل این مراکز بیرون می‌آیند .


یکی از این باشگاه‌های کارآفرینی با هدف تقویت مهارت‌های کارآفرینان جوان و توسعه اقتصاد دانش بنیان دوره های آموزشی را برای  برای حمایت از استارت آپ‌های نوپا برگزار کرده است و به آنان آموزش‌های لازم در تمام حوزه‌ها را می‌دهد.

مدیر این باشگاه کارآفرینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این باشگاه کارآفرینی بیان کرد: بسیاری از تیم‌های خلاق که تجربه اداره استارت آپ را ندارند در این مرکز فعال می‌شوند و مراحل موفقیت خود را طی می‌کنند  تا پس از مدتی به بزرگ ترین استارت آپ های کشور تبدیل شوند.

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای استارت آپ‌ها

وی با اشاره به اینکه این مرکز کلاس‌های آموزشی را برای استارت آپ‌ها برگزار می‌کند گفت: برای آموزش به مدیران این استارت آپ‌ها و همچنین ایجاد بستری مناسب برای فعالیت هایشان باشگاه کارآفرینی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده است؛ در این کلاس‌ها مبانی اصلی فعالیت یک استارت آپ آموزش داده می‌شود تا راه فعالیت آنان مشخص شود. 

مدیر این استارت آپ ادامه داد: برای کمک به استارت آپ‌ها هرگونه فعالیتی که لازم باشد را انجام می‌دهیم برای مثال اگر مشکل مالی و یا حقوقی برای یک استارت آپ بوجود آید باشگاه کارآفرینی ما به کمک استارت آپ‌ها می‌آید و در کوتاه‌ترین زمان این مشکلات را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه هریک از تیم‌های استارت آپی تا یک زمان مشخصی می‌توانند در باشگاه کارآفرینی فعالیت داشته باشند، گفت: هریک از استارت آپ‌ها تنها به مدت یک سال می‌توانند در این مرکز کارآفرینی حضور داشته باشند؛ تعداد بسیاری از تیم‌ها در باشگاه کارآفرینی رشد کردند و پس از مدتی به شتاب دهنده‌ها جذب شدند و یا سرمایه گذار پیدا کردند.

مدیر این مرکز کارآفرینی یاداور شد: حدود ۲۰۰ استارت آپ در این مرکز کارآفرینی رشد کرده اند وهرکدام از آنها  امروز به استارت‌های بزرگی تبدیل شده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار