فراخوان نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی در گیلان منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید امیر مصباح معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فراخوان برگزاری نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استانی با هدف بزرگداشت یوسف فخرایی در گیلان منتشر شد.

وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه ها، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، دسته بندی شده و توسط هیات داوران ١٠ نفر و در نهایت ۳ اثر نمایشنامه نویسی به عنوان آثار منتخب برگزیده می‌شوند.

سید امیر مصباح با بیان اینکه موضوع آثار آزاد است افزود:، اما مضامینی همچون فرهنگ و سنت‌های ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده و تاثیرات مدرنیسم در اولویت هستند و اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها نیز بلامانع است.

وی مهلت ارسال آثار را ٣١ تیرماه، زمان اعلام منتخبان نهایی را ٣١ مردادماه و تاریخ اختتامیه را نیز ۷ شهریورماه اعلام کرد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: به رتبه اول جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال، رتبه دوم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و کارت هدیه به مبلغ ۳ میلیون ریال، رتبه سوم دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و کارت هدیه به مبلغ ۱ میلیون و ٥٠٠ هزار ریال اهدا و همچنین از ۵ هنرمند شرکت کننده نیز با اعطای دیپلم افتخار و کارت هدیه تقدیر می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

انتشار فراخوان جشنواره نمایشنامه نویسی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.