رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: یک نفر در هر ۴۵ دقیقه در حوادث جاده‌ای نوروز فوت شده است.

فوت یک نفر در هر ۴۵ دقیقه در حوادث جاده‌ای نوروزبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر، امروز دوشنبه بیستم فروردین ماه، در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر پرداخت.

پیوندی گفت: در جمعیت هلال احمر برای تحقق منویات رهبری، کمیته ای ویژه برای حمایت از کالای ایرانی تشکیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولیت کمیته عالی حمایت از کالای ایرانی با دبیرکل جمعیت هلال احمر است.

پیوندی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر پیش بینی های لازم برای مقابله با مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در چادرهای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تاکید کرد: این موضوع وظیفه هلال‌احمر نیست اما با توجه به گرم شدن هوا و برای رفع مشکلات مردم در کنار وزارت بهداشت هستیم و در این خصوص مکاتباتی را با وزارت بهداشت انجام داده‌ایم و همچنین هشدارهای لازم را به مردم در این مناطق اعلام کرده‌ایم‌.

پیوندی اضافه کرد: در سال 96 به ویژه در نیمه دوم حوادث تلخی را پشت سر گذاشتیم و تلخ ترین حادثه، زلزله استان کرمانشاه بود و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر با وجود سپری شدن وضعیت اضطرار زلزله زدگان همچنان در کنار این مردم در مناطق زلزله زده حضور دارند.

پرداخت عیدی به 30 هزار خانواده زلزله زده

وی خاطرنشان کرد: کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاهی به 63 میلیارد رسید و مبلغی به عنوان عیدی به 30 هزار خانواده زلزله زده کرمانشاهی پرداخت شد و همچنین مبلغ 300 هزار تومان نیز به یک هزار و 800 خانواده زلزله زده کرمانی پرداخت شد.

پیوندی از پرداخت 2 میلیون و دویست هزار تومان به 30 هزار خانواده زلزله زده کرمانشاهی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا این مبلغ را طی دو هفته آینده به این خانواده ها پرداخت کنیم تا زلزله زدگان با آن وسایل مورد نیاز مثل یخچال، کولر و دیگر اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بر اساس نامگذاری سال 97 از سوی رهبری و درجهت تحقق منویات ایشان، تمام دستگاه های جمعیت هلال احمر را به خرید و تهیه مایحتاج مجموعه های خود از اجناس ایرانی موظف کردیم و این موضوع با جدیت در راستای حمایت از کالای ایرانی دنبال خواهد شد.

پیوندی یادآور شد: برای هجدهمین سال متوالی طرح های امداد و نجات در سطح جاده های کشور و با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر اجرا شد و امدادگران از 26 اسفند ماه سال 96 تا 17 فروردین ماه سال جاری در جاده های مختلف حضور داشتند.

وی اظهار کرد: سهم ایران از تلفات جاده ای منجر به مرگ و میر در طول 10 سال گذشته یک و نیم درصد بوده است و باید تلاش کنیم تا این آمار را با اجرای برنامه های مختلف کاهش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: متاسفانه 5 تا 7 درصد تولید ناخالص داخلی برای حوادث ترافیکی کشور هزینه می شود و 80 درصد فوت، 18 هزار فوتی در جاده های کشور نیز به دلیل حوادث ترافیکی کشور اتفاق می افتد.

پیوندی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با یک هزار 378 پایگاه ثابت و موقت در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی به هموطنان خدمات رسانی کرد و تجهیزات و خدمات مورد ارائه با افزایش 3 درصدی در طرح امسال روبرو بود.

وی تاکید کرد: مسافران استان های مازندران، فارس، خوزستان و اصفهان بیشترین میزان بهره مندی از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر را به خود اختصاص دادند و بیشترین ماموریت های امداد و نجات در طول نوروز 97 در استان های فوق انجام شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار