رئیس مجلس گفت: تشکیل کمیته مشترک پارلمانی ایران و روسیه با هدف همکاری‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌ها تشکیل شد.

تشکیل کمیته مشترک پارلمانی ایران و روسیه با هدف توسعه همکاری‌های دو کشوربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه در نشست خبری مشترک، اظهار کرد: ما تاکنون چندین بار یکدیگر را چه در روسیه و چه در کشورهای دیگر ملاقات کرده بودیم و ایده و چارچوبی را برای پیشبرد همکاری‌های دو کشور پرورانده بودیم.

وی ادامه داد: ما به چارچوبی در زمینه همکاری‌های دو پارلمان رسیدیم که هدف آن این است که همکاری‌هایی بین دو کشور در زمینه‌های تجاری و سیاسی جهت امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با موادمخدر توسعه دهیم و از این رو کمیته مشترکی بین دو پارلمان جهت تحقق اهداف مذکور تشکیل دادیم.

لاریجانی با بیان اینکه در این دیدار اشاره‌ای به پروژه‌های مهم اقتصادی دو کشور شد، گفت:‌ هدف از این پروژه‌ها افزایش سطح تجاری دو کشور است و همکاری‌های ما شامل پروژه‌های بزرگ ملی و همچنین همکاری در سطح استان‌های مختلف به ویژه ایران، گلستان و مازندران که غرابت جغرافیایی با روسیه دارند، می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز گفت‌وگوهایی با اتاق بازرگانی جهت توسعه روابط بخش خصوصی دو کشور در جریان است و امیدواریم که این سفر برای دو ملت پر بار و پر نتیجه باشند.

نشستی درباره همکاری‌ استان‌های ایران و روسیه برگزار می‌شود

ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه در این نشست مشترک اظهار کرد: با امضای تفاهم نامه مبنی بر ایجاد کمیته مشترک بین دو پارلمان ایران و روسیه به سطح جدیدی از روابط رسیدیم و مسئول اجرای پروژه‌هایی هستیم که پیش از این روی آنها کار کرده بودیم.

وی ادامه داد: روابط بین ایران و روسیه پویاست که نتیجه روابط بسیار خوب روسای جمهور دو کشور است، وظیفه دو پارلمان این است که زمینه اجرای تصمیمات و تفاهمات را فراهم کنند.

والودین تصریح کرد: با ایجاد ساختارهای مشترک به انجام وظایفی می‌پردازیم که به درک بهتر از یکدیگر کمک می‌کند که از جمله می‌توان در این باره به مبارزه با تروریسم و مقابله با مواد مخدر اشاره کرد، می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم اما اصلی‌ترین هدف ما از انعقاد تفاهم توسعه روابط اقتصادی است.

رئیس دومای روسیه‌ با اشاره به اینکه روابط بین استان‌های دو کشور برای روسیه اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در این زمینه قرار است نشستی در استان ولگاگراد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه زمینه اجرای تفاهمات را در کنفرانس‌های امنیتی پاکستان، اجلاس‌های سن پترزبورگ و سئول مشاهده شده است، گفت: تاکنون با آقای لاریجانی 5 بار ملاقات کرده‌ایم که نشانگر برخورد صمیمانه و خوب از طرف ایشان است و مایل هستیم که از وی به علت آن که تلاش زیادی برای گسترش روابط دو کشور انجام می‌دهد، تشکر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار