مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به موفقیت صندوق اعتبارات خرد زنان در استان کردستان گفت: در حال حاضر از ۴۷ صندوق در استان کردستان فعال هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الله کوشا در اولین نشست هماهنگی دبیران مناطق پنجگانه ترویج گفت: استان کردستان با بهرمندی از منابع آبی ویژه سهمش از اراضی آبی ۱۲۱ هزار و ۱۰۶ هکتار، ۱۲ درصد است که بیشترین اراضی کشاورزی استان با ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار، ۸۸ درصد دیم است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ هزار بهره بردار در استان کردستان وجود دارد که سهم استان از تولید گوشت قرمز کشور ۲/۱۶ درصد، شیر ۲/۶ درصد و گوشت سفید ۱/۸ درصد است.
مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:سهم استان کردستان در اشتغال ۳۴/۳ درصد است که باتوجه به ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی امکان افزایش این میزان وجود دارد.
مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در نظام نوین ترویج آماده سازی مراکز جهاد کشاورزی اجرای دقیق پهنه بندی و مدیریت دانش به عنوان ارکان اساسی مد نظر است که با تجهیز مراکز جهاد کشاورزی به امکانات سخت افزاری تحول مناسبی در این مراکز ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۶ پهنه در ۱۸۸۴ روستا مشخص شده است که ۲۶۳ کارشناس شاغل در مراکز، ۲۱۹ کارشناس مروج مسئول پهنه، ۱۷ نفر محقق معین، ۱۰۷ کارشناس موضوعی و ۳۸ کارشناس معین فعالیت دارند.
حجت الله کوشا با اشاره به موفقیت صندوق اعتبارات خرد زنان در استان کردستان گفت: در حال حاضر از ۴۷ صندوق فعال در استان کردستان ۲۲ صندوق اعتبادات خرد زنان با ۵۹۱ نفر عضو شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی در بخش کشاورزی و سرمایه آورده ۲۰۵ میلیون تومان و سهم دولتی ۱۹۷ میلیون تومان تاکنون ۱۴ صندوق وام دریافت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: استقرار استاندارد‌های کشاورزی در مزارع زنان روستایی در راستای جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و ارتقاء کیفی محصولات کشاورزی و مهندسی کردن فرآیند تولیدات کشاورزی و شناخت بازار‌های خارجی توسط امور زنان انجام شده است.
وی یادآور شد: فعالیت‌های ترویجی در امر احیای دریاچه ارومیه در قالب ۱۰ سایت الگویی انجام می‌شود و در این راستا با ۳ مورد قرارداد خرید خدمات با شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی منعقد شده است.
انتهای پیام/م

سهم بخش کشاورزی کردستان در اشتغال بیش از ۳۴ درصد است

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.