مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: فرنگیس اثر برگزیده جایزه سال دفاع مقدس، در حالی به چاپ ششم رسید که طرح جلد آن تغییر کرده است.

حکمتی  مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: کتاب خاطره‌نگارانه «فرنگیس» یکی از آثار قابل تامل در زمینه حضور تاثیرگذار زنان در دوران دفاع‌مقدس است که خاطرات فرنگیس حیدرپور، از زنان غیور خطه گیلانغرب را با قلم مهناز فتاحی منعکس می‌کند.


وی افزود: زنی شیردل از دیار شجاعت که رهبر معظم انقلاب در سفرشان به کرمانشاه به این بانوی بزرگ اشاره کرده و بر ثبت خاطراتش تاکید داشتند و این بهانه‌ای شد تا خاطرات این شیرزن به رشته تحریر درآید.


گفتنی است :کتاب فرنگیس در 12 فصل تنظیم شده که با یک مقدمه شروع می‌شود و پایان‌بخش آن «کلام آخر» است. فصل اول به دوران کودکی راوی می‌پردازد که در آن از جنگ و پیامدهای آن خبری نیست اما سایه فقر و محرومیت در جایی که فرنگیس و خانواده‌اش زندگی می‌کنند بخوبی مشهود است. او در این فصل ماجرایی را تعریف می‌کند که قرار بوده به‌رغم مخالف خود به عقد یک مرد عراقی در شهر خانقین درآید که با دخالت گرگین‌خان، از بزرگان فامیل از اتفاق ناخواسته پیشگیری می‌شود.



انتهای   پیام/ز

 

چاپ ششم کتاب فرنگیس با طرح جلد جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.