وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در جلسه شواری پول و اعتبار کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از ۸ درصد به ۶ درصد بررسی می‌شود.

بررسی کاهش نرخ سود تسهیلات از ۸ درصدبه ۶ درصد در شورای عالی پول و اعتباربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سالگرد تأسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مسکن اجتماعی مانند مسکن مهر اجرا نمی‌شود، گفت: طرح مسکن اجتماعی در دستگاه‌هایی مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی اجرایی می‌شود و هر کدام از دستگاه‌های مسئول، زمین و یا اراضی درخواست کنند، ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی که وزیر کار از تأمین مسکن برای خانواده‌های بیش از 2 معلول خبر می‌دهد، پشتیبانی از این اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای طرح مسکن اجتماعی بوده است و اراضی مورد نیاز برای تأمین این مسکن‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب اجرای مسکن اجتماعی صورت گرفته است.

آخوندی در پاسخ به اثرگذاری ارز و سکه بر روی بازار مسکن، گفت: دستگاه‌های اقتصادی به یکدیگر پیوسته هستند و در هر کدام از آنها اتفاقی بیافتد بر روی دیگری نیز اثرگذار است.

وی اظهار کرد: درخواست افزایش سقف تسهیلات را به دولت داده‌ایم و امروز اگر فرصت شد این در خواست در شواری عالی پول و اعتبار بررسی می‌شود، اما اولویت اصلی بررسی این شورا کاهش نرخ سود تسهیلات خرید از ۸ درصد به ۶ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی درباره کسر ۵ درصد از حق نظارت مهندسان ناظر، گفت: این بخشنامه در حال اجراست و اگر از حق نظارت کسر شود در صورت شکایت رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/

داستان مسکن اجتماعی مانند مسکن مهر نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار