نماینده مردم گرمسار گفت: باتوجه به بحران‌های بزرگی که در بخش هزینه‌های جاری کشور و خشکسالی و آب و التهابات بازار ارز در کشور وجود دارد، می طلبد قوای کشور توجه خاصی داشته باشند و به حل مسایل اصلی کشور بپردازند.

قوای کشور با اولویت قراردادن بحران‌های کشور نسبت به حل آنها اقدام کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس امروز(سه‌شنبه 21 فروردین ماه) اظهار کرد: در جریان مشکلات ناشی ار بحران های کشور نمایندگان مردم نیز نگران و ناراحت هستند اما مردم ایران به لطف خدا تمامی چالش ها و تمهیداتی که از سوی بیگانگان و بی توجهی برخی از مسئولان خارجی برای کشور ایجاد شده را به فرصت تبدیل کرده اند.

وی افزود: به دلیل وجود بحران‌هایی مانند خشکسالی و دیگر مسائل می‌طلبد که قوای سه گانه با یکدیگر همکاری داشته باشند و مجلس شورای اسلامی با اولویت بندی به مسائل اصلی کشور بپردازند تا بتوانیم بخشی از این چالش‌ها را از پیش روی ملت برداریم.

کاتب تصریح کرد: بحران خشکسالی فلات‌ مرکزی ایران را فراگرفته است، به طوری که حدود 61 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم در استان سمنان نیز به میزان 51.9 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

نماینده مردم گرمسار بیان کرد: ‌استان‌هایی مانند قم، یزد و سیستان و بلوچستان را خشکسالی احاطه کرده و انتظار داریم وزیر نیرو با هماهنگی مجمع نمایندگان استان‌ها نسبت به تأمین آب پایدار و شرب اقدام شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که وزارت جهاد کشاورزی برای فلات مرکزی جهت تأمین آب سفره‌های زیرزمینی‌ سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام دهد تا بخشی از مشکلات حل شود.

کاتب تأکید کرد: برای اجرای طرح‌های درست انتقال آب باید تلاش شود تا مشکلات مردم حل شود.

نماینده مردم گرمسار اذعان کرد: امروز دامداران در اقصی نقاط کشور با مشکل کمبود علوفه مواجه هستند و انتظار دارند که جهاد کشاورزی برای تأمین این نیاز دامداران اقدام کند.

وی یادآور شد: تولید ملی باید در سیاست‌های کلان کشور به یک نگاه ملی تبدیل شود و با تصویب اولویت‌های درست در مرکز توجه قرار گیرد تا بسیاری از مشکلات معیشتی مردم حل شود.

کاتب در پایان خاطرنشان کرد: از رسانه‌های جمعی مانند صدا و سیما انتظار داریم که مبحث استفاده از کالای ایرانی را به فرهنگ عمومی و ملی تبدیل کنند که مردم به خودشان اجازه ندهند تا از تولیدات خارجی استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار