مدیر کل استاندارد فارس گفت: سطح کیفیت کالا‌های دارای علامت استاندارد در استان فارس از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رهنما مدیر کل استاندارد فارس اظهار کرد: بر اساس نمونه برداری‌های اتفاقی ادارت کل سایر استان‌های کشور از محصولات تولیدی دارای علامت استاندارد استان فارس که در این استان‌ها عرضه می‌شوند مشخص شد رعایت استاندارد‌ها در واحد‌های تولیدی استان فارس قابل قبول است.

وی تصریح کرد: تولید بدون استاندارد یعنی بی راهه رفتن و نداشتن نقشه راه و ضایع کردن منابع و سرمایه‌های ملی و همچنین از دست دادن اعتماد مصرف کنندگان که عامل اصلی حیات بنگاه‌های اقتصادی هستند و به همین دلیل باید گفت: استاندارد سازی و رعایت استاندارد‌ها رمز موفقیت بنگاه‌های اقتصادی و عامل اصلی اطمینان مشتریان به کالا‌های تولید داخل است.

رهنما با تاکید بر اینکه مجوز استاندارد به واحد‌های تولیدی اعطاء می‌شود که دارای یک خط تولید مناسب، یک فضای فیزیکی مناسب، یک سیستم مدیریت و کنترل کیفیت، آز‍مایشگاه کنترل کیفیت محصول بوده و در نهایت اثبات اینکه واحد تولیدی توان تولید انبوه محصول خود را مطابق استاندارد‌های ملی دارد.

رهنما تصریح کرد: تولید کننده با دریافت مجوز استاندارد مکلف است علامت استاندارد را روی محصول خود حک کند تا مصرف کننده مطمئن شود، کالای تولیدی مطابق استاندارد است و در صورتیکه خلاف آن ثابت شود با شکایت مصرف کننده، تولید کننده کالا متعهد به جبران همه خسارات وارده است.

مدیر کل استاندارد فارس از اعلام آمادگی اداره کل استاندارد فارس برای همراهی و حمایت از تولید داخل از طریق تدوین استاندارد‌های مورد نیاز و انجام امورات تولید کنندگان برای گرفتن مجوز در کمترین زمان ممکن خبر داد.

وی افزود: کیفیت فقط استاندارد محصول نیست بلکه همه عوامل از جمله مواد اولیه، نوع ماشین آلات خط تولید، میزان مصرف انرژی، نوع بسته بندی، خدمات پس از فروش، کاهش ضایعات و قیمت محصول، سرعت عرضه محصول و دریافت نظرات مشتریان و رفع نواقص احتمالی به صورت مستمر در کیفیت محصول و رضایت مشتری دخیل بوده که مدیران واحد‌های تولیدی باید به این موارد به صورت جدی و علمی دقت کنند.

رهنما همچنین گفت: با حمایت از کالا‌های دارای علامت استاندارد هم منافع تولید کنندگان داخلی و هم منافع مصرف کنندگان تامین می‌شود و یکی از راه‌های حمایت از تولید داخل استقبال نکردن مردم از کالا‌های بدون استاندارد بویژه کالا‌های قاچاق است.

انتهای پیام/ن

کیفیت کالا‌های دارای علامت استاندارد در فارس از متوسط کشوری بیشتر است

برچسب ها: استاندارد ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار