مهم‌ترین حوادث ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۳۷ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و البرز 

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات مشترک پلیس فارس و البرز، ۱۳۷ کیلوگرم تریاک کشف شد. 

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، روز گذشته با انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، مشخص شد قاچاقچیان حرفه‌ای قصد دارند مقداری تریاک را با سواری سمند از استان‌های شرقی به شیراز منتقل کنند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او تصریح کرد: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز تحقیقات خود را آغاز و حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی سواری سمند را مشاهده و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۳۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار حبیبی خاطر نشان کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از جرایم و بزهکاری‌ها در جامعه است و باعث از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌شود؛ لذا پلیس با همکاری دستگاه قضایی با جدیت و برابر قانون با این پدیده شوم مقابله می‌کند.

مأموران یگان امداد شیراز رشوه ۳۰۰ میلیونی را رد کردند

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران یگان امداد شهرستان شیراز، رشوه ۳۰۰ میلیون ریالی و یک عدد انگشتر طلای ۱۰ گرمی را رد و موارد را صورتجلسه کردند.

سرهنگ سید جواد رضوی، اظهار داشت: مأموران گشت یگان امداد شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در محدوده یکی از بلوار‌های این شهرستان، به دو نفر مشکوک و آنها را دستگیر کردند.

او ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهمان و همچنین خودرو پژو ۴۰۵ پارک شده در مخفیگاهشان در آن محله، مقدار ۲۳۹ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

سرهنگ رضوی گفت: متهمان جهت فرار از قانون، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه یک عدد انگشتر طلای ده گرمی به عنوان رشوه به ماموران گشت یگان امداد پیشنهاد دادند که مأموران صحیح العمل، ضمن رد آن، مراتب را صورتجلسه و ضمیمه پرونده کردند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام مأموران یگان امداد شهرستان شیراز، تصریح کرد: هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال و پس از آن با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۰ میلیارد پودر بدنسازی قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف محموله پودر و داروی بدنسازی خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با قاچاق و سواری‌های شوتی، ماموران انتظامی لامرد حین بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان شوتی مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۵۶۲ قوطی پودر مکمل بدنسازی، ۱۰۲ بطری شربت و ۱۴۸ قوطی قرص خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: راننده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سواری زانتیا حامل تنباکو میوه‌ای توقیف شد

فرمانده انتظامی مهر گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از سواری زانتیا موفق به کشف تنباکو‌های خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند.

سرهنگ بهادر رزمجویی بیان کرد: ماموران انتظامی "مهر" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری زانتیا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این سواری یک هزار و ۱۰۴ بسته تنباکو خارجی قاچاق و فاقد مدارک را کشف کردند.

سرهنگ رزمجویی با اشاره به اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: ارزش محموله مکشوفه از سوی کارشناسان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

خودرو پارک شده مسروقه بود

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف خودرو پژو ۴۰۵ مسروقه خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی همابجان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ که کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

او ادامه داد: با بررسی در سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۴۰ سلطان آباد شیراز دارد.

این مقام انتظامی از سیر مراحل قانونی جهت تحویل خودرو به مالباخته خبر داد و خاطر نشان کرد: اقدامات پلیس جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

سارقین در فسا غیربومی بودند

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی باند سارقین غیر بومی و کشف ۱۴ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۲ معلم نیمه‌های شب حین گشت زنی در سطح شهر به ۲ نفر که قطعات خودرو و اقلامی دیگر حمل می‌کردند، مشکوک شدند.

او از انتقال افراد جهت بررسی بیشتر به کلانتری اشاره کرد و افزود: در تحقیقات پلیس، مشخص شد که افراد مذکور که اهل شهرستان همجوار بودند، سارق و اموال همراه آنان نیز مسروقه می‌باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اقرار متهمان به ۱۴ فقره سرقت درون خودرو و ساختمان‌های نیمه کاره، تصریح کرد: در پیگیری تخصصی پلیس، ضمن دستگیری مالخر، از سرقت باندی متهمین پرده برداشته شد و پلیس مترصد دستگیری ۲ نفر همدست آنان نیز است.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: تحقیقات ماموران جهت کشف سرقت‌های احتمالی ادامه داد.

توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی باعث افزایش احساس امنیت و آرامش در جامعه می‌شود. 

سرهنگ علی زنگنه‌نیا بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و محله محور و همچنین طرح برخورد با خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های متخلف در سطح شهرستان، ماموران این فرماندهی موفق به توقیف ۵۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف شدند. 

سرهنگ زنگنه‌نیا بیان داشت: تخلفاتی از قبیل فاقد پلاک و مخدوش نمودن آن، آلودگی صوتی، تغییر در اصالت خودرو، نداشتن مدارک قانونی و دستور قضایی از دلایل توقیف وسایط نقلیه بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار