معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان از شرکت ۱۷۰ هزار دانش آموز خوزستانی در مسابقات درس‌های از قرآن خبر داد.

مهدی رفیعی دهکردی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در جشنواره های قرآن، عترت و نماز که با هدف مسائل تربیتی برگزار می شود 170 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم خوزستانی در مسابقات درس هایی از قرآن شرکت کردند که 50 دانش آموز برگزیده این مسابقات در آزمون کشوری درس هایی از قرآن که 27 فروردین ماه 96 برگزار می شود، حضور می یابند.

وی بیان داشت: تدوین اولویت ها توسط کارشناسان قرآن ،عترت و نماز لازم نیست و نیازهای تربیتی دانش آموزان در جامعه امروزی باید در تدوین این اولویت ها ، سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها مورد توجه قرار بگیرد.

رفیعی عنوان کرد: حاکمیت فرهنگ سازمانی مسئله محور به جای فرهنگ مشکل محور از مواردی است که در راستای گسترش خلاقیت در سطوح سازمانی مختلف باید نهادینه شود و رفتاری کردن آموزه های قرآنی مبتنی بر تقویت تعقل، شناخت و خود رهبری دانش آموزان از راهکارهایی است که می توان برای تحقق این هدف به کار گرفت.

وی با تاکید بر شرکت تمام جامعه در تربیت دانش آموزان گفت: نگاه تربیتی باید از توجه صرف به مربیان پرورشی، جایگزین نگاهی شود که خواستار مشارکت تمام جامعه فرهنگی  در امر تربیت دانش آموزان باشد و لازم است تا مدیران مدارس، معلمین، اولیا دانش آموزان و تمام سیستم موجود در مدرسه در حوزه تربیت دانش آموزان مشارکتی آگاهانه داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: نگاه به دانش آموز باید از نگاه حافظه محوری به رفتار محوری تغییر پیدا کند و عملکرد مدارس به ویژه در حوزه قرآن، عترت و نماز باید متناسب با نیازهای جامعه تنظیم شود.

رفیعی در عین حال برپایی نماز جماعت در مدارس را از مواردی دانست که نقش محوری در تربیت دانش آموزان ایفا می کند.

 انتهای پیام/م

برگزاری مسابقات درس های از قرآن دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.