رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر اصحاب هنر به نوعی با کانون‌های فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی ارتباط برقرار کنند و کارهای بین رشته‌ای و بین حرفه‌ای انجام دهند، می‌توانند این عرصه‌ها را بارور کنند.

طاهره چنگیز در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در خصوص استفاده از هنر برای آموزش پزشکی اظهار کرد: بهترین راه برای استفاده از هنر و هنرمندان برای آموزش پزشکی و سلامت به جامعه استفاده از کانون‌های مشترک بین رشته‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر نیز در دانشگاه علوم پزشکی کانون‌های فرهنگی هنری دانشجویان داریم که اعضای آن دانشجویان رشته پزشکی هستند که علاقه‌مند به رشته‌های هنری هستند، اگر اصحاب هنر به نوعی با این کانون‌ها ارتباط برقرار کنند و کارهای بین رشته‌ای و بین حرفه‌ای انجام دهند، می‌توانند این عرصه‌ها را بارور کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این نکته که زمینه‌های همکاری علوم پزشکی و هنر بسیار زیاد است، گفت: پیش از این در دانشگاه برنامه‌ای به نام «مدی سینما» داشتیم که با حضور نقادان و کارگردانان سینما و اهالی رشته‌های مختلف پزشکی به بررسی و نقد فیلم‌های سینمایی مرتبط با علوم پزشکی می‌پرداخت و به شدت مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گرفت.

وی ابراز داشت: همچنین در دانشگاه انجمن تصویرگران علوم پزشکی را داشتیم که گرافیست‌ها، نقاشان و همکاران پزشکی با هم کار کرده و سعی می‌کردند از طریق تصویرگری مفاهیم پزشکی را در قالب جدی و طنز منتقل کنند و به انتقال مفاهیم کمک کنند.

چنگیز در پایان بیان داشت: زمینه‌های همکاری علاوه بر هنرهای نمایشی، تصویرگری و دیگر عرصه‌های هنری در نگارش نیز فراهم است چرا که یکی از راه‌های آموزش در این حوزه می‌تواند داستان‌گویی باشد؛ کافی است علاقه‌مندان به فعالیت در این زمینه با معاونت دانشجویی فرهنگی ارتباط برقرار کنند و آمادگی خود را اعلام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار