رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: گلایه مندی دستگاه قضایی از برخی مسئولان به دلیل نارضایتی عمومی از عملکردهاست؛

گلایه مندی دستگاه قضایی از مسئولان به دلیل نارضایتی عمومی از عملکردهاستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در جلسه کمیته تعامل با نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: مستمراً تأکید و توصیه می‌شود که مدیران محترم با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم به درستی به وظایف خود عمل نمایند در غیر این صورت ناگزیر از اقدام قانونی خواهیم بود.


وی با تأکید بر استمرار حمایت‌های حقوقی و قانونی مجموعه قضایی از مدیران خدوم خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به عنوان مهمترین رکن حاکمیتی نظام اسلامی خود را مکلف و موظف به حمایت از مسئولان قانونمند می‌داند.
 
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی  گفت: نیروی خدوم انتظامی نیز در این راستا همواره مورد حمایت مجموعه قضایی قرار داشته که در اثر این حمایت‌ها شاهد کسب موفقیت‌های خوبی توسط نیروی انتظامی در برخورد با جرایم و مجرمین بوده ایم.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری افزود: همانگونه که در مواقف و مواعید گوناگون انتظار حضور پلیس و دستگاه قضایی در صحنه‌های مختلف وجود دارد متناسب با این انتظار باید حمایت همه جانبه نیز وجود داشته باشد.

وی علت حضور پلیس و دستگاه قضایی را در بسیاری از صحنه‌های مختلف اجتماعی؛ کم کاری و عدم اجرای دقیق وظایف تخصصی توسط برخی مسئولان دانست و گفت: به هیچ عنوان تمایلی به حضور و ورود به بسیاری از مسائل را نداریم، اما متأسفانه به دلیل کم کاری برخی مسئولان و با هدف دفاع از حقوق عامه مجبور به حضور می‌شویم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به وضعیت امنیت مطلوب در سطح استان افزود: در اثر وجود تعامل مطلوب مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی با دستگاه قضایی شاهد استقرار امنیت عمومی مطلوب در سطح استان هستیم.
 

دستاورد‌های پلیس مرهون حمایت‌های ارزشمند دستگاه قضایی است


سردار کریمی فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب دستگاه قضایی از نیروی انتظامی گفت: دستاورد‌های پلیس در سال ۹۶ مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های انتظامی، تعامل بین دستگاهی و حمایت‌های ارزشمند دستگاه قضایی بود.

وی با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات نیروی انتظامی در سال گذشته خاطر نشان کرد: با تلاش مضاعف شاهد کاهش آمار وقوع برخی از جرایم خاص و خشن بودیم و انشاء الله در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای به مرحله اجرا درخواهد آمد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اعتماد بالای قوه قضائیه به پلیس را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ضمن تقدیر از این اعتماد افزود: وضعیت موجود باعث افزایش انگیزه‌ها در میان نیروی انتظامی و نتیجتاً ارائه خدمات مطلوبتر به مردم بزرگوار شد.

سردار کریمی سیاست مهار، تثبیت و کاهش جرایم را از اولویت‌های پلیس در سال جاری دانست و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای حل مسائل و مشکلات حاشیه شهر، حفاظت از مرزها، آسیب‌های اجتماعی، حمایت از کالای ایرانی و ساماندهی اتباع خارجی داریم.


اقتدار پلیس یک خواسته عمومی است


دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضویهم در این جلسه گفت: حضور نیروی انتظامی مقتدر در چهارچوب قانون مورد خواست مردم و موجب ارتقاء احساس امنیت اجتماعی خواهد شد.

غلامعلی صادقی با اشاره به اقدامات تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطر نشان کرد: در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های گروه‌ها و جریانات رصد شده و اقدامات متناسب با آن به مرحله اجرا درخواهد آمد و از این بابت جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به حمایت‌های دستگاه قضایی از سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها خاطر نشان کرد: ضمن حمایت حقوقی و قانونی از اقدامات مسئولان خدوم که در مسیر خدمت به مردم تلاش می‌کنند؛ با هدف دفاع از حقوق عامه ناگزیر از برخورد با مدیران متخلف هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با تأکید بر لزوم بهره گیری از تجربیات به دست آمده در زمان‌های مختلف خاطر نشان کرد: حضور مردم در صحنه‌های اجتماعی موجب ایجاد ثبات و امنیت شده و این حضور مقتدرانه، تلاش خدمتگزاران به مردم را در جهت حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی ثمر می‌بخشد.

غلامعلی صادقی با اشاره به وضعیت امنیتی استان خاطر نشان کرد: بحمدالله در سایه مدیریت مطلوب مجموعه قضایی استان و نیز تعامل و همدلی بین سازمانی و هوشیاری و بصیرت مردم هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.