مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۱۰۱ هزار و ۹۷۴ واحد مسکونی معادل ۵۱ درصد از خانه‌های روستایی در این استان تاکنون مقاوم سازی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مسعود رضایی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۵۸ توسط امام راحل نامگذاری و تاسیس شده و تاکنون منشاء خدمات فراوانی در بخش‌های مختلف بوده است.

وی افزود: در سطح کشور بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار روستایی و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در لرستان می‌باشد که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۹۷۴ واحد روستایی مقاوم سازی شده اند.
به گفته وی تاکنون یک هزار و ۵۰۰ واحد شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن لرستان ساخته شده و امسال ۱۱۰ واحد دیگر ساخته می‌شود.

رضایی در ادامه به تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستا‌های لرستان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۹۸۴ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۰۳ روستا بالای ۲۰ خانوار و قابلیت اجرایی طرح هادی را دارند که برای همه این روستا‌ها طرح هادی تهیه شده است.

وی بیان کرد: طبق تفاهمنامه‌ای که بنیاد مسکن با میراث فرهنگی داشته کار تهیه طرح‌های گردشگری روستا‌های هدف گردشگری به عهده بنیاد مسکن است که تاکنون برای ۴ روستا طرح گردشگری تهیه شده است.

رضایی یادآورشد: سال گذشته بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب طرح‌های هادی در لرستان بوده که تاکنون بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

وی همچنین گفت: در زلزله کرمانشاه استان لرستان به عنوان استان معین در شهر اسلام آباد و روستا‌های اطراف این شهر کار بازسازی و تعمیر واحد‌های خسارت دیده را آغاز کرده که در این رابطه ۲۳ هزار واحد شهری و روستایی شناسایی که از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار واحد نیاز به تعمیر، دو هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و ۳۰۰ واحد شهری کار ساخت آن‌ها آغاز شده و امیدواریم که تا پایان آبانماه امسال بتوانیم آن‌ها را تکمیل و تحویل مردم دهیم.

در لرستان بیش از ۱۷۰ هزار واحد روستایی با ۳۵ درصد جمعیت مجموع استان قرار دارد.

انتهای پیام/د

۵۱ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان مقاوم سازی شد

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.