شهردار منطقه ثامن خواستار ورود دولت به موضوع تعیین تکلیف خانه‌های تاریخی و پروژه‌های نیمه تمام اطراف حرم مطهر شد.

ضرورت ورود دولت برای تعیین تکلیف خانه‌های تاریخی اطراف حرم مطهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سید مصطفی نعمتی در نشست مشترک و بازدید فرماندار مشهد از پروژه‌های منطقه ثامن،گفت: بنا‌هایی در این بافت وجود دارد که موجب اختلاف بین شهرداری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه است و ضرورت دارد در این خصوص دولت وارد عمل شده و نسبت به تعیین تکلیف خانه‌های تاریخی یا پروژه‌های نیمه تمام اقدام کند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد راهبردی بافت پیرامون حرم مطهر ویژه منطقه ثامن مشهد به ریاست استاندار خراسان رضوی، افزود: البته مدتی است تشکیل جلسات این ستاد متوقف شده است به همین منظور در نامه‌ای که به امضای استاندار خراسان رضوی رسید، خواستار بازگرداندن اختیارات مربوطه به استاندار شدیم تا بتوان موضوعات را در ستاد بررسی و مرتفع نمود.

شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به وجود برخی پروژه‌های نیمه‌کاره در سطح منطقه، گفت:  زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در قطاع ۳ (بولوار امیرالمومنین) قرار دارد که متعلق به بنیاد تعاون ناجا است و ۲۵ مترمربع گودبرداری و نیلینگ شده و قرار است پروژه اقامتی تجاری نرگس در این محل احداث شود.

نعمتی افزود: اما به دلیل تغییرات مدیریتی و مالی که در مجموعه ناجا رخ داد، کار در حد گودبرداری باقی مانده و به دلیل احتمال ریزش، خطر بالقوه‌ای محسوب می‌شود که ضرورت دارد این پروژه تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه اخطار‌های لازم به مدیران مربوطه داده شده، افزود: مهلتی تعیین شده تا برای پیگیری کار اقدام شود. در غیر این صورت هماهنگی‌های لازم با  معاون دادستان مشهد به عمل آمده تا نسبت به پر کردن گودبرداری صورت گرفته اقدام شود و رفع خطر صورت گیرد.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: همچنین زمینی در چند صدمتری حرم مطهر قرار دارد که به محل دپوی ضایعات ساختمانی پروژه‌ها اختصاص یافته و متعلق به آستان قدس رضوی است، این زمین فضای نامناسبی را به لحاظ دید بصری در چند صدمتری حرم مطهر ایجاد کرده است.

نعمتی با اشاره به بازدید تولیت آستان قدس رضوی و موافقت وی با جابه‌جایی یا واگذاری این محل گفت: این زمین در فضای سبز شهری واقع شده است و پیشنهاد شده در ازای زمین یاد شده پروانه اعطا شود و ضرورت دارد این زمین نیز تعیین تکلیف شود.


انتهای پیام// ف. ح

 

بازدید فرماندار مشهد از پروژه‌های منطقه ثامن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.