در نخستین جلسه شورای عشایر در استانداری زنجان بهبود وضعیت عشایر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در جلسه شورای عشایر استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: عشایر در تاریخ ایران نقش ریشه دار و سرنوشت سازی دارند و به شیوه ای جذاب و باورنكردنی طی قرن ها وسال های طولانی اقدام به حفظ سنن و آداب و رسوم گذشته خود نموده اند و این اصالت به جاذبه ای برای صنعت گردشگری تبدیل شده است واین عشایر همیشه نقش ارزشمندی در تولید کشور دارند که باید از آن ها حمایت لازم انجام شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور نیز گفت: شرایط اقلیمی، جغرافیایی و طبیعی ایران ایجاب می کند که زندگی کوچ نشینی عشایر ادامه یابد و لذا قابل حذف نیست اما در عین حال این زندگی را باید با دانش و فناوری جدید تلفیق کرد.
قندالی هم چنین به طرح زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح روش تغذیه و پروار بندی و حفظ تعادل دام و مرتع است.
در این جلسه استاندار زنجان هم ضمن اشاره به کاهش جمعیت عشایربر لزوم توجه ویژه به این قشر از جامعه گفت :مدیریت و حمایت از تولید عشایر و همچنین بهسازی مسیر رفت و آمد عشایر امری ضروریست که باید به آن توجه شود.
درویش امیری همچنین ارائه پروانه دام به عشایر را ضروری دانست و افزود: با ارایه پروانه نگهداری دام عشایر میتوانند از تسهیلات بهره مند شوند.
استاندار زنجان همچنین بر لزوم توجه به مسئله گردشگری در این حوزه تاکید کرد و گفت: با ایجاد پاتوق گردشگری در محل زندگی عشایر می توان گردشگران بیشتری را جذب کرد.
در پایان این جلسه حاضران به ارائه گزارش از وضعیت عشایر در استان پرداختند.

انتهای پیام/ ج

بررسی مشکلات مربوط به عشایر در استان

برچسب ها: استانداری ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.