کریمی گفت: هنر انقلاب باید در بدنه اصلی جامعه اتفاق بیافتد و تاثیر اجتماعی ماندگار داشته باشد.

هنر انقلاب همواره در مسیر رشد و اعتلا بوده و هستمهدی کریمی تهیه کننده  سینما با اشاره به نقش حائز اهمیت هنرمندان در مسیر رشد و اعتلای هنر انقلاب درباره وضعیت هنر انقلاب به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: كوتاهی و نقد به متولیان و سیاست بازی‌ها به دلیل نگاه‌های فرمایشی، فصلی و مناسبتی است كه وقتی به هفته هنر انقلاب نزدیک می‌شوند تلاش برای دیده شدن دارند؛ در صورتی که در عمل پشتیبانی لازم از طیف هنر انقلاب بصورت منصفانه انجام نمی‌شود.

وی افزود: بنابر این تا از نگاه‌های فرمایشی، فصلی و جریان‌های محفلی و دسته بندی‌ها دور نشویم، نمی‌توانیم از حامیان واقعی این حوزه توقعی بیش از این داشته باشیم؛ چون هنر انقلاب باید در بدنه اصلی جامعه اتفاق بیفتد و تاثیر اجتماعی ماندگار داشته باشد.

کریمی بیان کرد: البته چنین نگاه‌ها و رویکردهایی در اکثر موضوعات و اتفاقات اطرافمان وجود دارد. نمونه آن در زمان برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها است که متولیان  به فکر همه چیز می‌افتند؛ در صورتی که باید در سال‌های قبل تدابیری اندیشیده می‌شد. رونق حال حاضر هنر انقلاب  بیشتر حاصل تلاش‌های فردی و دغدغه‌های شخصی برخی افراد متعهد است که همواره برای روشن نگه داشتن شعله این هنر، تلاش می‌کنند.

این تهیه کننده اظهار داشت: باید بررسی کرد هنر انقلابی در دوران چهل سالگی خود، در بلوغ نسل‌های جامعه چقدر تاثیر ماندگار داشته  است چراکه ثبت شعائر و ساخت لحظات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی از وظایف اصلی هنر انقلاب بود. متاسفانه بخشی از تنش‌ها، اختلاف‌ها و فاصله‌های بین نسلی، همان خلاء و كوتاهی‌هایی است كه در زمان خودش هنر انقلاب را به پرداخت‌های ریاكارانه و طلبكارانه مشغول داشتند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.