معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان سهمیه کود اوره استان کردستان در سال ۹۷ را حدود ۲۰ هزار تن عنوان کرد وگفت: تاکنون ۵۵۰ تن آن جذب شده است.

محمدفرید سپری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:در سال گذشته ۹۲ درصد انواع کود‌های شیمیایی از نوع ازته، فسفره و پتاسه تامین و بین کشاورزان این استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری، طبق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به این سازمان، باید ۲۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی از نوع ازته، فسفره و پتاسه وارد استان شود، افزود: از این میزان تاکنون، ۵۵۰ تن آن تامین و به کشاورزان عرضه شده ومابقی نیز در حال حمل است.
سپری با بیان اینکه استفاده به موقع از کود تاثیر بسزایی در راندمان تولید محصول دارد، گفت: کشاورزان با توصیه و مشورت با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند کود برای محصولات کشاورزی خود را درمراکز بخش خصوصی وتعاونی‌های استان تهیه کنند.
سپری بیان کرد: کود ازت و اوره در تولید گندم از اولویت ویژه‌ای نسبت به سایر کود‌ها برخوردار بوده و استفاده مناسب از آن برای افزایش تولید گندم از ضرورت‌های کشت و داشت این محصول است.
سپری با اشاره به وقوع و تداوم بارندگی‌های بهاره در هفته‌های اخیر، این زمان را مهم‌ترین فرصت برای افزودن کود‌های اوره و ازت در مزارع گندم دانست.

انتهای پیام/م

توزیع ۹۲ درصد انواع کود‌های شیمیایی استان کردستان در سال گذشته

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.