مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: برای حراست و حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی منحصر به فرد این استان، محیط بانان به جلیقه ضدگلوله مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، با بیان اینکه محیط بانان مناطق حفاظت شده و یگان کشت و کنترل استان در اولویت دریافت جلیقه های ضدگلوله هستند، اظهار کرد: 17 پاسگاه محیط بانی و 105 محیط بان در این استان فعالیت می کنند.

وی افزود: محیط بانان همیشه در مواجه با متخلفان آسیب پذیر بوده اند چرا که با توجه به مشکلات قانونی در استفاده از سلاح تردید می کردند.

وی بیان کرد: لرستان 1.7 درصد مساحت کشور را دارد ولی تاکنون 25 درصد تنوع زیستی کشور در این استان شناسایی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین گفت: بالغ بر یک هزار و 700 گونه گیاهی و 358 گونه جانوری،صدها گونه اندمیک گیاهی و پنج گونه اندمیک جانوری در این استان وجود دارد.

 

فتحی بیرانوند با بیان اینکه 6 گونه اندمیک جانوری نیز اخیرا در استان شناسایی شده است، ادامه داد: اختلاف ارتفاع موجود در این استان، قله های بالای سه هزار و 500 مترتنوع اقلیمی و زیستی قابل توجهی در این استان ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: برخلاف وجود  تنوع زیستی این استان مناطق تحت مدیریت مورد نیاز به ثبت نرسیده و این در حالی است که تنها 6.7 درصد مناطق تحت مدیریت استان می باشد که با مناطق شکار و صید ممنوع حدود 16 درصد استان تحت حفاظت قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز گذشته از توزیع یکهزارو 500 جلیقه ضد گلوله و سه هزار و 400 زانوبند و سه هزار و 400 آرنج بند ضد ضربه در بین همه محیط بانان کشور خبر داده و گفته بود: از روز پنجشنبه 23 فروردین محیط بانان کشور در هنگام انجام ماموریت از این تجهیزات استفاده می کنند.

انتهای پیام/د

محیط بانان لرستان به جلیقه ضدگلوله مجهز شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.