ایرادات رئیس دستگاه قضا نسبت به طرح مقدماتی اعاده اموال نامشروع مسئولان بود/نسخه اصلاحی برای بررسی ارائه شد

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی گفت: آیت‌الله آملی لاریجانی طرح مقدماتی را مطالعه کرده و براساس آن اعلام کردند که تداخل قوا بوجود می‌آید.

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتقاد رئیس قوه قضائیه به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جلسه مشترک این کمیسیون با قوه قضائیه گفت: آیت‌الله آملی لاریجانی طرح مقدماتی را مطالعه کرده بودند و نسبت به آن ایراداتی داشتند.

وی ادامه داد: اکنون طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان تغییرات بسیار زیادی داشته است، لذا یک نسخه اصلاح شده از این طرح را برای رئیس قوه قضائیه ارائه کردیم تا بررسی و در صورت داشتن نظراتی درباره آن، حتما در کمیسیون حقوقی مورد بررسی و بحث قرار خواهیم داد.

نماینده مردم کوهدشت تصریح کرد: آیت‌الله آملی لاریجانی در این نشست اعلام کردند طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان،  تداخل قوا بوجود می‌آورد، زیرا به موجب این طرح در حکم قاضی بقیه هم دخیل می‌شوند.

ملکشاهی افزود: براساس این طرح هیئتی برای بررسی اموال و ارائه حکم تشکیل می‌شود که در طرح نهایی و اصلاح شده قاضی حاضر در این هیئت نظر نهایی را اعلام خواهد کرد و دیگر اعضا تنها نظر کارشناسی دارند که در مراحلی هم قابل تجدید نظر است.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس بیان کرد: برخی از ایرادات رئیس قوه قضائیه نسبت به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در طرح جدید اصلاح شده، اما باز هم در صورت وجود ایراداتی، نظرات آیت‌الله آملی‌لاریجانی به عنوان یک کارشناس زبده قضائی حتما در کمیسیون بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار