آزمون نهایی اولین دوره الکتروموتور پربازده با حضور 19 تیم دانشگاهی از سراسر کشور برگزار شد.

برگزاری آزمون نهایی اولین دوره الکتروموتورهای پربازدهبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزمون نهایی اولین دوره الکتروموتور پربازده امروز در پژوهشگاه نیرو و با حضور ۱۹ تیم از سراسر کشور برگزار شد و شرکت کنندگان برای ساخت یک الکتروموتور فن ۱۰۰ وات در این مسابقه شرکت کرده اند.

این مسابقه که با همکاری پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه نیرو و مرکز همکاری‌های تحول پیشرفت ریاست جمهوری و با هدف بهبود بازده الکتروموتور فن ۱۰۰ وات طراحی شده است؛ از اوایل اسفند ۱۳۹۵ کار خود را با ثبت بیش از ۴۰ تیم از دانشگاه‌ها و شرکت‌های متخصص این حوزه آغاز کرد.

شرکت ۵ تیم در مسابقه ساخت الکتروموتور القایی

همچنین آزمون نهایی این مسابقه در دو کلاس الکتروموتور القایی و الکتروموتور مدرن برگزار شد که در این بین ۵ تیم در کلاس القایی و ۱۴ تیم در کلاس مدرن حاضر شدند.

مسابقه الکتروموتور پربازده در سه مرحله طراحی مفهومی، طراحی اجزا و ساخت برگزار شد و در هر مرحله تیم‌های مختلف با ارائه دفترچه‌های طراحی خود و کسب نمره قبولی توسط کمیته داوری می‌توانستند به مرحله بعد مسابقه راه پیدا کنند.

در مرحله ساخت الکتروموتور این مسابقه ۲۷ تیم حضور داشتند و ۱۹ تیم توانستند محصول نهایی خود را آماده  کرده تا در آزمون‌های عملی حضور پیدا کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

تیم‌های حاضر در مرحله نهایی این مسابقه از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد واحد یادگار امام شهر ری، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف شاغل در شرکت‌های متخصص این حوزه بودند که در رقابتی ۱۰ ساعته آزمون‌های ارزیابی کمیته علمی و داوری مسابقه را گذراندند.

گفتنی است؛ نتایج نهایی مسابقه و اعلام تیم‌های برتر این رویداد ملی بعد از محاسبات نتایج هریک از تیم‌ها اعلام خواهدشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار