محمدرضا دوست محمدی گفت: اگر ماهیت انقلاب اسلامی به درستی تعریف شود، مفهوم هنر انقلاب هم مشخص می شود.

محمدرضا دوست محمدی، متولد 1355 طراح گرافیک، تصویر ساز، کارتونیست و مدرس دانشگاه است که برای نخستین بار به عنوان نامزد چهره برتر چهارمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی هیات داوران معرفی شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آغاز فعالیت های هنری خود گفت: فعالیت هایم را با مطبوعات آغاز کردم. سال 1370 برای اولین بار با نشریه «سلام» که ویژه نوجوانان بود و سپس با نشریه تخصصی کودک به نام «پوپک» همکاری داشتم.

این گرافیست جوان در خصوص تعریف هنر انقلاب اظهار داشت: اگر ماهیت انقلاب اسلامی به درستی تعریف شود، مفهوم هنر انقلاب هم مشخص می شود. انقلاب شیوه خوب زیستن، عادلانه و خدایی رفتار کردن است. برای تحقق این اهداف بود که مردم انقلاب کردند. بنابر این در تعریف هنر انقلاب هم میشود گفت که «هنری که موجب دستیابی به کمال شود و زندگی مردم را سامان بخشد هنر انقلاب نام دارد.»

وی افزود: من با برخی از تفکراتی که انقلاب را محصور به دهه فجر، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و یا... می دانند موافق نیستم. هنرمند انقلابی باید ابعاد مختلف جامعه خود را در نظر بگیرد. هنر اسلامی و غیر اسلامی نداریم. همه اصول زندگی نامش دین است. هنرمندی که براساس فطرت پاک و درست خود خلق اثر کند، هنرمند انقلابی نام دارد. ممکن است یک اثر به سلامتی، بهداشت، تشویق مردم به مشارکت های اجتماعی و... کمک کند. این اثر نه تنها از دایره هنر انقلاب خارج نمی شود، بلکه توانسته مفهوم صحیح از این هنر را به منصه ظهور برساند.

دوست محمدی در پاسخ به اینکه آیا فکر می کنید به عنوان چهره برتر هنر انقلاب در سال 96 انتخاب می شوید یا خیر، اظهار داشت: نه به هیچ وجه. هنرمندانی در این رقابت حضور دارند که بسیار توانمندتر و حرفه ای تر از من هستند. من از اول هم راضی نبودم که جزو نامزدها باشم. زمانی از حوزه هنری با تماس گرفته شد، گفتند که اخبار منتشر شده و دیگر نمی توانیم نام تو را حذف کنیم. بر این اساس اصلا دوست ندارم که برنده نهایی این عنوان باشم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار