رئیس حزب جبهه ملی فرانسه از تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای دخالت در حمله هوایی به سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، مارین لوپن، نامزد سابق در انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرانسه، گفت دخالت پاریس در ائتلاف غربی برای حمله به سوریه این کشور را به «مسیری غیر قابل پیش‌بینی» وارد کرد.

مارین لوپن که ریاست حزب جبهه ملی را بر عهده دارد، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017، از امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، شکست خورد. وی اکنون از تصمیم مکرون برای دخالت نیروی هوایی فرانسه در حمله هوایی علیه سوریه انتقاد کرده است.

لوپن در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «این حملات علیه سوریه ما را وارد مسیری غیرقابل پیش‌بینی می‌کند که ممکن است پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد. فرانسه بار دیگر فرصت نمایش خود به عنوان کشوری متعادل و مستقل را از دست داد.»

روز شنبه، مکرون تایید کرد جنگنده‌های نیروی هوایی فرانسه در عملیات حمله هوایی به اهدافی در سوریه دخالت داشته اند. این بمباران‌های هوایی که نیروهای آمریکا و انگلیس نیز در آن شرکت داشته اند، به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه انجام شده اند.

سوریه و روسیه هر دو گزارش‌های ادعایی درباره حمله شیمیایی در غوطه شرقی را رد کرده اند. نهاد بازرسی سازمان ملل قرار است روز شنبه برای بررسی صحت این گزارش‌های ادعایی وارد دوما شود. دولت سوریه این حملات هوایی را محکوم کرد و آن‌ها را «نقض قوانین بین‌المللی خواند.»

مکرون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من به نیروهای مسلح فرانسه دستور دادم امشب به عنوان بخشی از حملات بین‌المللی ... همراه با آمریکا و انگلیس آماده شوند.»

مارین لوپن در زمان رقابت‌های انتخاباتی فرانسه اعلام کرده بود در صورت پیروزی، بودجه نظامی این کشور را افزایش خواهد داد و در عین حال، عملیات نظامی در خارج از مرزها را محدود خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار