نماینده تهران گفت: ایران اسلامی به دنبال کشور گشایی و لشکرکشی نیست چراکه در عرصه دیپلماسی توسعه طلب نیست.

هاشمی بهترین گزینه برای شهرداری تهران است/ایران به دنبال کشور گشایی و لشکرکشی نیست/باید از مستضعفان جهان حمایت کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در نطق میان دستور و در صحن علنی امروز مجلس(یکشنبه 26 فروردین ماه) اظهار کرد: سال 97 از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد و خوشبختانه بر دیوار همه نهادها و ادارات مزین به این شعار شده است، اما اقدامات ما نمایندگان مجلس، پاستور نشینان و قوه قضاییه باید در جهت جلوگیری از واردات بی‌رویه و جلوگیری از قاچاق کالا باشد.

وی افزود: آیا نظارت کافی در این زمینه وجود دارد؟ همه اسکله‌ها تحت کنترل و نظارت هستند؟ در زمینه تشویق صادر کنندگان در جهت رونق تولید چه کرده‌ایم؟ باید حتما وضعیت ارز از کنترل خارج شود تا با تعطیلی صرافی‌ها کارمان را پیش ببریم؟ دست‌های پنهان علیه اقتصاد کشور که رئیس جمهور از آن یاد کرده، نباید فاش شود؟

کواکبیان تصریح کرد: چرا باید گفته شود که در سال 96، 19 میلیارد دلار از کشور خارج شده، آیا مسئولان نهادهای حکومتی نباید از کالاها و خودروهای داخلی استفاده کنند؟ اگر محصولات ایرانی کیفیت لازم را ندارد چرا باید مردم را به استفاده از آ‌نها ترغیب کنیم؟

نماینده مردم تهران بیان کرد: ما بر اساس سیاست‌های کلی نظام و اصول قانون اساسی نسبت به مسلمانان تعهد داریم و باید از مستضعفان جهان حمایت کنیم.

وی ادامه داد:‌ قطعا ایران اسلامی به دنبال کشور گشایی و لشکرکشی نیست و به دلیل آنکه در عرصه دیپلماسی توسعه طلب نیست و با سلطه قدرت‌های خارجی در کشورهایی مانند سوریه، عراق، لبنان و یمن مخالف است.

کواکبیان تأکید کرد: نمایش موشکی و حمله مشترک آمریکا، انگلستان و فرانسه را که با سرمایه گذاری گاوهای شیرده منطقه صورت می‌گیرد را محکوم می‌کنم.

نماینده مردم تهران اذعان کرد: حمایت اشخاصی مانند اردوغان از این اقدام دردناک‌تر است، چرا زمان بهره برداری‌های اقتصادی دیگران مدعی هستند، اما ما باید هزینه‌های آن را تقبل کنیم؟

وی یادآور شد: آیا پس از نابودی داعشی‌های جنایتکار نیازمند برنامه ریزی‌های مطلوب‌تری در این زمینه نیستیم؟ ما بر این باوریم که نتانیاهوی جنایتکار، ترامپ غیرمتعادل و جوانک سعودی قطعا روزی به زیر خواهند آمد و محرومان و مستضعفان جهان دارای قدرت جهانی می‌شوند.

کواکبیان ادامه داد: ماهیت امثال احمدی نژاد بر همگان روشن شده است، لذا از اصلاح طلبان و اصولگرایانی که از طرح گفت‌وگوی ملی حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران گفت: امیدوارم برای اقتدار هرچه بیشتر مجلس که باید در رأس امور باشد در انتخاب اعضای هیئت رئیسه دقت لازم صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: قوه قضاییه می‌گوید که در عدم برخورد با احمدی نژاد حکمتی در کار است پس اگر سعید مرتضوی هم دستگیر نمی‌شود، حتما آن هم حکمتی دارد و آیا شما با این برخوردها می‌خواهید مدعی عدالت قضایی باشید؟

کواکبیان در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: ریاست شورای شهر تهران بهترین گزینه برای شهرداری تهران است، همچنین لازم است تا بهسازی متروی اسلامشهر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
امیدوارم مشکلات شهر تهران هر چه زودتر بر طرف شه
آخرین اخبار