نماینده محلات و دلیجان در مجلس با انتقاد از نحوه رسیدگی به تخلفات بودجه ای، گفت: این شیوه رسیدگی را باعث وهن مجلس و دیوان محاسبات است.

چرا تخلفات نفتی از سال 89 تاکنون در حال رسیدگی است؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات بعد از پایان قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تخلفات نفتی دولت‌های نهم و دهم ضمن اخطاری با استناد به اصل 55 و 52 قانون اساسی خطاب به لاریجانی، گفت: این اصول درباره دیوان محاسبات است که باید به تمام حساب‌های وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی رسیدگی کند تا هیچ هزینه‌ای خارج از مصوبات انجام نشود.

وی ادامه داد: براساس این گزارش در بند الف 2.5 میلیارد دلار تخلف شده است که دیوان محاسبات آن را بررسی و محکوم کرده، اما چه کسی باید درباره این تخلف مجازات شود و چه کسی باید پول را بازگرداند؟

سلیمی تأکید کرد: حساب‌های درآمدی نفت باید به خزانه واریز شود، اما متخلف را چه کردید؟ چرا دادگاه نرفته و با این متخلف برخورد نشده است؟ براساس این گزارش آیا در آینده می‌توان با شخص متخلف برخورد کرد؟

نماینده مردم محلات همچنین تصریح کرد: در بخش بعدی پرونده‌ها از سال 89 در قوه قضائیه در حال رسیدگی است، در حالی که این مبلغ مشخص و دیوان محاسبات آن را به دادسرا فرستاده است، اگر کاری نکنید موجب وهن مجلس می‌شود.

وی بیان کرد: تخلفات میلیاردی و چند 10 میلیاردی انجام شده و گزارش خوبی هم اکنون در این مورد قرائت شد، اما آقای لاریجانی دستور دهید تا این تخلفات به سرعت رسیدگی شده و متخلف محکوم شود.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی سلیمی گفت: این گزارش براساس آئین‌نامه و به وسیله کمیسیون برنامه و بودجه انجام شده و دستگاه‌های دیگر هم در حال بررسی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار