مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان زهرا زندی مدیر موسسه ستایش را به عنوان دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه‌تاو منصوب کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دبیر چهارمین جشنواره بین المملی مولودی خوانی هه تاو، برگزاری چهارمین دوره از این جشنواره را به مسئول ستایش سنندج واگذار کرد و زهرا زندی مدیر این موسسه طی حکمی به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شد.
 
چهارمین دوره جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که همزمان با ۲۴ تا ۲۶ تیر سال جاری در عمارت خسروآباد سنندج با حضور مولودی خوانانی از سراسر کشور و پنج کشور خارجی برگزار می‌شود.
 
معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگی ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و مقابله با جریان‌های تکفیری در پرتو انوار سیره نبوی (ص) و فرهنگ رضوی از جمله اهداف کلی این جشنواره است.
 
چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو در سه بخش گروهی، تک خوانی و بخش مهمان خارجی برگزار می‌شود که بخش مولودی خوانی توسط گروه‌های مولودی خوان سراسر کشور که در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد امام رضا (ع) اجرا می‌شود.
 
بخش تک خوانی مختص آثاری است که در قالب مولودی در وصف پیامبر اعظم (ص) و امام رضا (ع) خوانده می‌شود و در بخش مهمان خارجی نیز پنج گروه مولودی خوان منتخب مدعو از کشور‌های عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و ترکیه حضور پیدا می‌کنند.
 
داوری جشنواره در دو مرحله انتخاب آثار و مرحله نهایی توسط پیشکسوتان عرصه موسیقی عرفانی و مولودی خوانی انجام می‌شود.
 
وی آخرین مهلت دریافت آثار جشنواره را ۲۵ خرداد سال جاری اعلام کرد و افزود: بررسی هیات انتخاب آثار همزمان با ۶ تیر ماه خواهد بود.
انتهای پیام/م

انتصاب دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه‌تاو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.