معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بارش تگرگ امروز سبب سفید پوش شدن ارتفاعات بخش ساردوئیه و ۵ روستای این بخش شد.

بارش تگرگ راهداران جیرفتی رابه زحمت انداختبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مرتضی رهبر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:بارش شدید تگرگ در گردنه سربیژن ساردوئیه سبب انجام عملیات راهداری و نمک پاشی ۲۵ کیلومتر توسط دستگاه‌های راهداری برای ایمن سازی محور جهت عبور خودرو‌ها شد و ارتفاعات بخش ساردوئیه و پنج روستایی این بخش را سفید پوش کرد.

وی از نجات و آزادسازی ۴ دستگاه خودروی خارج شده از محور در محور‌های ارتباطی ساردوئیه توسط راهداران خبر داد وگفت: رانندگان در چنین شرایطی با رعایت جوانب احتیاط از افزایش سرعت و خروج سریع از محور خودداری کنند.

مرتضی رهبر تصریح کرد: با توجه به اعلام بروز ناپایداری‌های جوی در جنوب استان اکیپ‌های راهداری در شهرستان‌های جنوبی استان به حالت آماده باش درآمدند و عملیات راهداری را در محور‌هایی که نیاز به شن ریزی و بازگشایی مسیر بود انجام دادند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از آمادگی ۱۳۰ نفر راهدار با ۷۰ دستگاه راهداری سبک وسنگین خبر داد و افزود: با توجه به وزش تند باد در محور‌های جنوب استان به ویژه رودبار و قلعه گنج و تشدید پدیده گردو غبار گشت‌های راهداری با حضور در محور رودبار- ایرانشهر مشغول عملیات پاکسازی مسیر از شن‌های روان شدند.

وی گفت: با توجه به فصل حمل و نقل محصولات کشاورزی و عبور و مرور کامیون‌های حامل محصولات کشاورزی باز بودن محور‌های ارتباطی از اولویت‌های مهم معاونت راهداری این اداره کل است، با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران از عصر امروز به بعد تا روز دوشنبه همچنان راهداران در محور‌های مواصلاتی حضور دارند تا ایمنی تردد در محور‌ها فراهم شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان به رانندگانی که قصد تردد در محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان را دارند توصیه کرد با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در این مدت زمان اعلام اخطاریه‌ها در محل آبرو‌ها و مناطق کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند و از رانندگان خواست در زمان عبور و مرور در محور‌های ارتباطی به علائم راهنمایی مسیر دقت کنند و به هشدار‌های راهداران مستقر در محور‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/ح

بارش تگرگ وفعالیت راهداری جیرفت در نجات خودروها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار