معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مردم استقبال بسیار خوبی از اجرای نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی با نام طلوع در شهرستان‌های مختلف دارند.

نصیراحمد ملازهی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   اجرای این جشنواره به صورت رقابتی با موضوعات طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی اجتماعی، آسیب‌های نوپدید (فضای مجازی)، خشونت و افسردگی از ۲۳ فروردین در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا ۲۹ فروردین ادامه داد.

وی افزود: هم اینک شاهد اجرای ۱۳ نمایش خیابانی در قالب این موضوعات توسط هنرمندان بومی در میادین، بوستان‌ها و سرسرا‌های روباز شهرستان‌های زابل، زاهدان، سراوان، ایرانشهر، چابهار و نیکشهر هستیم.

وی هدف از اجرای این نمایش‌ها را ایجاد نشاط، کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر شب در هفت نقطه شهر زاهدان نمایش‌های خیابانی در فضا‌های روباز در حال اجراست.

ملازهی ادامه داد: در اجرای این جشنواره از ظرفیت نمایش گروه‌های هنری هر شهرستان استفاده شده است.

فعالیت‌های هنری در عرصه تئاتر سیستان و بلوچستان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در مقایسه با سال‌های قبل‌تر رونق خوبی پیدا کرده و امروز شاهد اجرای نمایش‌های خوبی توسط گروه‌های هنری بومی در شهرستان‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/ع

اجرای نمایش‌های خیابانی در زاهدان

برچسب ها: فرهنگ وارشاد ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار