رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: ۴۷۰۴۷ نفر از مسافرین نوروزی از پست ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان خاش بازدید و خدمات لازم را دریافت کردند.

محمدامین حسین‌زهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر خاش با همکاری بخشداری و دهیاران بخش مرکزی توانست به بیش از ۴۷ هزار نفر از مسافران نوروزی خدمات ارزنده‌ای در راستای فرهنگ سازی و نمایش هنر‌ها و صنایع دستی بومی و محلی ارائه کند که در مقایسه با آمار سال گذشته ۱۰ هزار نفر به تعداد این مسافران افزوده شده است.

وی برپایی سیاه چادر فرهنگی، هنری را از عوامل فرهنگ سازی در استان برشمرد و تصریح کرد: در ایام نوروز توانستیم با نمایش هنری‌ها و صنایع دستی بومی و محله منطقه در محل سیاه چادر، مسافرین نوروزی را با آداب، رسوم و فرهنگ استان سیستان بلوچستان آشنا کنیم.

حسین زهی گفت: روزانه ۱۵ نفر از اعضای مرکز امور جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر خاش از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته لغایت ۱۳ فروردین سال جاری در پست ایمنی و سلامت شهرستان خاش به فعالیت‌های فرهنگی پرداخته اند و در این مدت زمان ۳۷۵۷ عدد نقشه و ۳۶۹۱۸ عدد بروشور بین مسافرین توزیع کردند.

وی اذعان داشت: از ابتدای طرح تا کنون در پست ایمنی و سلامت خاش تعداد ۴۷۰۴۷ نفر مسافر به این پست مراجعه کردند که به ۷۳۸ نفر در ایستگاه سلامت،۲۸۳۵ نفر در فضای دوستدار کودک، ۱۱۷۲ نفر در خیمه نماز و ۴۱۲۵۶ نفر در ارائه سایر محصولات از اقدامات این نهاد خدمت رسان بهره‌مند شدند.

حسین زهی گفت: ۳۲۷۷ نفر از مسافرین نوروزی در پست ایمنی و سلامت خاش با امضای میثاق نامه به کمپین ملی" نه به تصادفات جاده ای" پیوستند.

وی بیان کرد: در این مدت در محل سیاه چادر فرهنگی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، امکانات و نیرو‌های جوان و داوطلب به گرمی از مسافران با ارائه غذا‌های بومی و محلی، گیاهان دارویی، چای آویشن و... استقبال و پذیرایی به عمل آمد.

انتهای پیام/ع

ارائه خدمات به مسافران نوروزی در خاش

برچسب ها: امداد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار