عضو کمیسیون عمران گفت: وزیر راه و شهرسازی نباید با تصمیماتش موجب بروز بحران برای سازمان نظام مهندسی و صد‌ها هزار مهندس شود.

تبعات تصمیمات سلیقه‌ای آخوندی برای جامعه مهندسیشهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اختلاف میان وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان گفت: آخوندی نباید با تصمیماتش موجب بروز بحران برای سازمان نظام مهندسی ساختمان و صد‌ها هزار مهندس شود.

 وی ضمن ابراز تاسف از اظهارات آخوندی در این مورد اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که شهرفروشی و امضا فروشی شده است، در صورتی که شهر فروشی ربطی به نظام مهندسی ساختمان ندارد و اتهامی بیش نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: اینکه با کلی‌گویی و اتهام‌زنی آبروی قشر مهندسان را ببریم، به هیچ وجه کار درستی نیست و باید اگر موردی هم وجود دارد، آن را معرفی و با فرد متخلف برخورد کرد، نه آنکه نظام مهندسی کشور را متهم به موارد عجیب و غریب کنند.

کوسه‌غراوی با اشاره به دیدار خود با آخوندی تصریح کرد: در آن جلسه هم تاکید کردم که به صورت کارشناسی مشکلات را باید بررسی و راه حل ارائه کرد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از سه هزار کارمند در نظام مهندسی ساختمان‌های سراسر کشور داریم که اگر با نظر وزیر راه وشهرسازی این تشکل‌ها تعطیل و این افراد بیکار شوند، بحران بزرگی در کشور رخ خواهد داد. آیا وزیر راه و شهرسازی نمی‌داند که این کارکنان خانواده دارند و در صورت اخراج آنها بحران بیکاری چه رشدی خواهد کرد؟

 عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: آیا آخوندی که به دنبال تعطیل شدن نظام مهندسی ساختمان است، از میزان بیکاری در بین مهندسان خبر دارد و آیا می‌داند که این مهندسان در جای دیگری نمی‌توانند کار کنند، یکی از بهانه‌های وزیر راه و شهرسازی این است که هر کدام از مهندسانی که در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند، دیگر نمی‌توانند حق امضا داشته باشند. آیا وزیر راه نمی‌داند که این افراد به امید داشتن شغل درس خوانده و بابت این مدرک وقت گذاشته و هزینه کرده اند؟ آیا بهتر نبود آخوندی از همان روزی که وزیر راه و شهرسازی شد، نظرات خودش را به صراحت اعلام می‌کرد و تلکیف کارکنان دولتی را مشخص می‌کرد تا به دنبال کسب درآمد از این طریق نباشند و درس را برای این کار نخوانند؟

کوسه‌غراوی ضمن انتقاد از اینکه آخوندی شناسنامه ساختمان و سهم ۵ درصد نظام مهندسی ساختمان را حذف کرده است، گفت: این رفتار‌ها به هیچ عنوان خوب نیست و بهتر است برای کسانی تصمیم گرفته شود که از این لحظه می‌خواهند وارد این بحث‌ها شوند و برخلاف تصور آخوندی قانون اجازه چنین تصمیماتی را به وی نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار