مسئول دفتر طنز حوزه هنری کشور گفت: طنز پرداز با نشان دادن ظرفیت زبان فارسی می‌تواند پاسدار این زبان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ناصر فیض مسئول دفتر طنز حوزه هنری کشور در حاشیه محفل شعر طنز در حلقه رندان گفت:: معیار‌هایی که در حوزه و دفتر طنز هست یکی اخلاق در جامعه و دیگری توجه فرهنگ و زبان فارسی است.

وی افزود: پیشنهاد دادن برای زبان فارسی، استفاده و صیانت از ظرفیت‌های زبان، قطعاً یک طنز پرداز باید پاسدار زبان فارسی باشد.

فیض گفت: نهادینه کردن انتقاد و پذیرش اینکه طنز برای وقت گذرانی و خوش کردن اوقات دیگران نیست، حتی ممکن است در کار طنز شما (در دل) گریه کنید.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری کشور افزود: پذیرش حرف دیگران زمانی که خوشایند شما نباشد هنر است، کار طنز نقد هنرمندانه است، به گونه ایی که شنونده از نسنجیده حرف زدن طنز پرداز رنجیده نشود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این حوزه در زمینه طنز مکتوب است و ساخت فیلم طنز هزینه زیادی دارد از تولید فیلم طنز خبر داد.

وی گفت: طنز مکتوب پیش زمینه فیلم و نمایش و تولیدات تلویزیونی است.

فیض با بیان اینکه دامنه نقد در شعر طنز است، افزود: هنر این است که شرایطی فراهم شود تا نقدی منطقی ارائه شود و شخص که مورد انتقاد قرار گرفته نتواند به شیوه یا مطالب آن اعتراض کند.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری کشور افزود:برگزاری جلسه طنز قمپز که در قم راه اندازی شد مدل خوبی است، حتی طلبه‌ها نیز در این جلسه شعر طنز قرائت می‌کنند، اما شکل نقد آن‌ها مشفقانه است.

انتهای پیام/آ

پاسداشت زبان فارسی با اجرای برنامه‌های طنز

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.