با توجه به نا آشنایی بیشتر مردم بویژه جوانان و نوجوانان با فن شنا و آغاز فصل گرما استقرار ناجی غریق در ساحل بندردیر استان بوشهر ضروری است.

استقرار ناجی غریق در ساحل دیر ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  با فرارسیدن فصل گرما و استفاده بیشتر مردم بویژه نوجوانان و جوانان از ورزش‌های آبی بویژه شنا در آب‌های ساحلی، نبود امکانات مورد نیاز این ورزش‌ها از جمله ناجی غریق در سواحل هر ساله حادثه‌های ناگواری رخ می‌دهد و شماری از هموطنان جان خود را از دست می‌دهند.

از طرف دیگر طولانی بودن سواحل این شهرستان و علاقه مندی جوانان و نوجوانان به ورزش شنا ضرورت استقرار ناجی و امکانات مورد نیاز نجات غریق را در این سواحل ضروری کرده است تا زمینه بیشتر مردم از موهبت خدادادی فراهم شود.

شماری از مردم شهرستان دیر در تماس با دفتر ایرنا خواستار استقرار ناجی غریق در ساحل دریا و توجه و رسیدگی مسئولان در این زمینه شدند.

یکی از ورزشکاران رشته شنا می‌گوید: در شهر‌های همجوار شاهد فعالیت طرح‌های سالم سازی دریا و پلاژ‌های متعدد با کیفیت‌های مختلف در طول سال هستیم، اما در این شهر هیچ مرکز ورزش آبی وجود ندارد.

علی مومنی افزود: خبر غرق شدن علاقه‌مندان به شنا به قصه تکراری و همه ساله منطقه در فصل گرما تبدیل شده است و آخرین گزارش آخر سال گذشته غرق شدن و فوت یک مرد ۶۰ ساله به دلیل بیماری و در سال جاری نجات ۲ تن در ساحل دریا بوده است.

مسئول امور جوانان اداره ورزش و جوانان دیر گفت: باتوجه به ظرفیت‌هایی که در این شهرستان وجود دارد و درخواست‌های مکرر بانوان برای ورزش‌های آبی، اما به دلیل کمبود امکانات از جمله پلاژ برای بانوان و نبود استخر غیر فعال مانده است.

زهرا ریشهری افزود: ورزش‌های آبی برای همه گروه‌های سنی از کودکان تا افراد سالمند مفید است و افرادی که اضافه وزن دارند حتی زنان باردار هم می‌توانند این ورزش‌ها را انجام دهند.

وی بیان کرد: احتمال صدمه جسمی در ورزش‌های آبی حدود صفر است و با توجه به اینکه این ورزش‌ها کم هزینه و سیستم عصبی را تحریک و کالری سوز است نقشی مهم در سلامتی دارد.

ریشهری ادامه داد: باتوجه به اینکه در شهرستان دیر استخر و پلاژ برای بانوان وجود ندارد، ناجی غریق زن و مربی کارت دار و فعال دراین زمینه در این شهرستان وجود ندارد.

وی گفت: مسئولان باید استخر و پلاژ برای بانوان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر گفت: استفاده از قابلیت‌های تفریحی و دریایی در مناطق ساحلی بسیار مهم است، اما در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر بویژه دیر کمتر به این امر پرداخته شده است.

مجید احمدی افزود: شهرستان دیر با ساحل ماسه‌ای می‌تواند بهترین مکان برای احداث پلاژ آقایان و بانوان باشد که مانع اصلی توسعه ورزش بانشاط شنا و دریا نبود نجات غریق در ساحل دریاست.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری برای کشف استعداد‌های دانش آموزان برگزاری دوره‌های آموزشی و آشنا کردن آنان با اصول و فنون شنا آمادگی کامل دارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دیراظهارداشت: اطلاع رسانی دقیق، برگزاری مسابقات شنای آزاد در دریا، جذب ناجیان غریق، احساس نیاز بین جوانان و نوجوانان، وجود باشگاه‌های ورزش‌های آبی در ساحل و همکاری برخی از ادارات و نهاد‌ها می‌تواند موانع اصلی استفاده از ورزش‌های آبی را در این شهرستان برطرف کند.

انتهای پیام/م

استقرار ناجی غریق در ساحل بندردیر

برچسب ها: امداد و نجات ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.