وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد ارتش این کشور در مرزهای مشترک با پاکستان در حالت آماده باش است.

اقدامات ارتش پاکستان خلاف توافقات موجود است/ ارتش در نقاط مرزی در حالت آماده باش استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تنش های مرزی کم سابقه میان افغانستان و پاکستان، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که ارتش این کشور در مرزهای این کشور با پاکستان در حالت آماده باش درجه یک قرار گرفته اند.

محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اقدامات اخیر ارتش پاکستان را سرپیچی از تمامی توافقات موجود میان افغانستان و پاکستان خواند و تاکید کرد که نظامیان پاکستانی وارد خاک افغانستان شده اند.

وی در خصوص آتش بی شب گذشته میان ارتش افغانستان و پاکستان نیز بیان داشت: هیات پاکستانی که به ولایت خوست آماده بود، پذیرفته است که تعرض از آن سوی خط دیورند صورت گرفته؛ این هیات تعهد سپرد که چنین رویدادی بار دیگر تکرار نخواهد شد.

ریاست جمهوری افغانستان نیز در پی این تنش ها اعلام کرد که دولت پاکستان برای جلوگیری از مشکلات، باید موافقتنامه مشترک برنامه «عمل صلح» را هرچه زودتر اجرائی کند.

«شاه حسین مرتضوی»، سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که تنش های مرزی نه به سود افغانستان است نه به سود پاکستان.

وی بیان داشت: برای بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان موافقتنامه مشترک برنامه عمل صلح امضا شده و امید است که این برنامه در عمل نیز تطبیق گردد.

شاه حسین مرتضوی افزود که وضعیت کنونی میان دو کشور به نفع هیچ یک از طرفین نیست.

این اظهارات پس از آن صورت می‎گیرد که در روزهای گذشته ارتش افغانستان و پاکستان بارها در ولایت های خوست و پکتیا با هم درگیر شدند. این درگیری ها تلفاتی نیز بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضوی
۲۲:۳۵ ۲۹ دی ۱۳۹۷
گر همه سر به سر به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم.
آخرین اخبار