کاهش ذخایر نفتی آمریکا و بحران اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی کاهش ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 32 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، به 71 دلار و 90 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 33 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 66 دلار و 85 سنت در هر بشکه معامله شد.

بر اساس گزارش هفتگی مؤسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با یک میلیون کاهش به 428 میلیون بشکه رسیده است. قرار است گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم اواخر امروز منتشر شود.

در خارج از آمریکا، در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، احتمال تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران و بحران اقتصادی در ونزوئلا، بهای نفت تا حدودی تقویت شده است.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: بهای نفت هم اکنون به بالاترین سطح در سه سال اخیر رسیده است و به نظر می رسد مشکل اشباع بازار که در چند سال گذشته وجود داشت، هم اکنون در حال رفع شدن است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، کاهش سطح تولید در ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی و سیاسی هم بر تقویت بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک اوایل سال گذشته میلادی موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان امسال تمدید کنند.

بهای طلا هم امروز در پی افزایش ارزش دلار آمریکا، با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1344.20 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد افزایش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار