مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: ۳ شبکه هوشمند مدیریت فشار آب در برخی مناطق شهر خرم‌آباد نصب‌شده که در مابقی شهر و سایر شهرهای استان نیز این طرح اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حمیدرضا کرم‌وند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و استان و نزدیک شدن به فصل گرما، نیازمند این موضوع هستیم که مشترکان و هرکسی که به‌نوعی از آب شرب استفاده می‌کند حتماً مصرف بهینه را مدنظر داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه تابه‌حال در هر مکانی که با کمبود آب مواجه می‌شدیم سریعا اقدام به حفر چاه جدید برای تأمین آب می‌شد ولی واقعیت این است که منابع آب زیرزمینی رو به پایان است و باید خود را با شرایط و وضعیت جدید سازگار کنیم و سعی شود از منابع آب درست مصرف و مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان بابیان اینکه بحث مدیریت هوشمند شبکه آب می‌تواند در کنار رعایت الگوی مصرف مشترکان ما را از تنش‌هایی که در حوزه آب وجود دارد کمک کند عنوان کرد: هوشمند سازی مدیریت فشار شبکه آب در برخی مناطق شهر خرم‌آباد انجام‌شده است، این اقدام به‌وسیله فشارشکن‌های هوشمندی که در مسیر شبکه آب نصب‌شده تا حدود زیادی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برخی از مناطق شهر خرم‌آباد به وسیله شبکه‌های هوشمند مدیریت می‌شود تا هر جا احساس شود شبکه فشار آب از حد استاندارد خارج می‌شود بر اساس اطلاعاتی که شبکه دارد تنظیم آب صورت می‌گیرد.

کرم وند تصریح کرد: در حال حاضر سه شبکه فشارشکن در برخی مناطق شهر خرم‌آباد نصب‌شده که آب را مدیریت می‌کند که اگر ضعف و قوت طرح مشخص شود و جوابگو باشد در مابقی شهر خرم‌آباد و سایر شهرهای استان نیز این طرح انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: شبکه‌های شهر خرم‌آباد سنتی و بسیار فرسوده است که لازم است شهرداری و شورای شهر در این زمینه ورود کنند چراکه فرسودگی شبکه آب تأثیر زیادی در هدر رفت آب دارد.

انتهای پیام/ د

۳ شبکه هوشمند مدیریت فشار آب در خرم‌آباد نصب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.