معاون پارلمانی رئیس جمهور از برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس در دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

نشست مشترک دولت و مجلس دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه تعامل میان مجلس و دولت دوم اردیبهشت به میزبانی مجلس برگزار می‌شود و رئیس جمهور و رئیس مجلس از سخنرانان هستند.

امیری با اشاره به سوال دوم نمایندگان از رئیس جمهور، گفت: سوال دوم بعد از مطرح شدن به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. نمایندگان دولت در کمیسیون اقتصادی توضیحات لازم را دادند و تعداد قابل توجهی از امضا کنندگان سوال قانع شدند و سوال از حد نصاب افتاد و از دستور کار خارج شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سوال سوم هم بعد از طرح شدن به کمیسیون اقتصادی رفت. این سوال در واقع همان سوال اول و دوم است ولی ادبیات آن کمی متفاوت تر شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سوال سوم توضیحات حقوقی وجود دارد که باید باید با حضور در کمیسیون اقتصادی این توضیحات را بدهیم، اظهار کرد: امیدوارم اعضای این کمیسیون و هیئت رئیسه مجلس به توضیحات حقوقی ما توجه کنند. بنده معتقدم با استدلال هایی که وجود دارد سوال سوم هم حل و فصل خواهد شد.

وی همچنین خبر از برگزاری نشست مشترک میان دولت و مجلس به میزبانی پارلمانی‌ها در دوم اردیبهشت داد و بیان کرد: روسای جمهور و مجلس در این نشست سخنرانی خواهند کرد. قطعا با چشم اندازی که می بینم این نشست به نفع کشور، نظام و مردم خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سوال چهارم از رئیس جمهور نیز مطرح شده است، ادامه داد: ظاهرا سوال چهارم هم مطرح و به دفتر رئیس جمهور ارسال شده است. منتظرم تا سوال به دستم برسد و ببینم محتوای آن چیست.

امیری در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا در مجلس، طرح استیضاح وزرا مطرح است، ادامه داد: فعلا هیچ طرح استیضاحی در مجلس نسبت به وزرا مطرح نیست.

وی بیان کرد: از استیضاح سه وزیر دولت مدت زمان زیادی نگذشته است و نباید به این زودی منتظر استیضاح دیگری باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تعامل و همکاری میان مجلس و دولت را مناسب دانست و گفت: مجلس دارای وظایفی است دولت هم پاسخگو و قانونمند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار